مقالات بیت کوین

بایگانی
آخرین مطالب

 

در اجلاس سران کشورهای مسلمان از جمله مالزی ، ترکیه ، ایران ، قطر و اندونزی ، رئیس جمهور ایران پیشنهاد ایجاد یک سرمایه گذاری اسلامی برای کاهش تکیه به دلار آمریکا را ارائه داد. نخست وزیر مالزی از ایده ی ایجاد کریپتوکارنسی مشترک برای کشورهای مسلمان حمایت می کند.

کریپتوکارنسی مشترک اسلامی

نخست وزیر مالزی ، ماهاتیر محمد (Mahathir Mohamad) ، رئیس جمهور ایران ، حسن روحانی و رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdogan) ، روز پنجشنبه در مورد احتمال ایجاد کریپتوکارنسی مشترک برای کشورهای مسلمان بحث و گفتگو کردند. این بحث در “اجلاس کوالالامپور ۲۰۱۹” برگزار شد ، یک رویداد چهار روزه که از چهارشنبه آغاز شده است.

رهبران کشورهایی مانند مالزی ، ترکیه ، ایران ، قطر و اندونزی در این اجلاس شرکت کردند. وب سایت رسمی دفتر نخست وزیر مالزی نوشته است هدف آنها “بحث و گفتگو و یافتن راه حل های جدید برای مشکلات جهان اسلام و همچنین رفاه مسلمانان و به طور کلی کشورهای مسلمان ” می باشد.

آسوشیتدپرس گزارش داد ، رهبران مالزی ، ترکیه و ایران در جلسه میزگردی در روز پنجشنبه به گفتگو پرداختند و در این جلسه موضوع کریپتوکارنسی اسلامی مورد بحث قرار گرفت.

روحانی پیشنهاد داد که با تجارت کشورهای مسلمان در ارزهای محلی و ایجاد یک کریپتوکارنسی اسلامی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا و تأثیر آن در نوسانات بازار ، یک سیستم پرداخت اسلامی را با همکاری کشورهای مسلمان ایجاد کنند.

این خبرنامه اظهار داشت: روحانی همچنین ملل مسلمان را ترغیب کرد که “همکاری های مالی و تجاری را برای مقابله با آنچه که او تسلط اقتصادی آمریکا توصیف می کرد ، تعمیق بخشند.” به نقل از وی ، “جهان اسلام باید تدابیری را برای نجات خود از سلطه دلار ایالات متحده و رژیم مالی آمریکا طراحی کند.” ایالات متحده آمریکا در حال حاضر تحریم هایی را علیه ایران اجرا کرده است. علاوه بر این ، کمیته سنای امریکا هفته گذشته لایحه ای را برای اعمال تحریم ها علیه ترکیه نیز تصویب کرد.

روحانی همچنین در مورد اینکه چگونه افزایش افراط گرایی ، همراه با سایر چالش ها از جمله حاکمیت ضعیف ، فقر و فساد ، حاکمیت اسلامی را به خطر انداخت و راه را برای مداخلات غربی ها در سوریه ، یمن ، افغانستان و سایر ملل مسلمان هموار کرد صحبت کرده است

.پاسخ نخست وزیر مالزی به پیشنهاد کریپتوی اسلامی

پس از این جلسه ، از نخست وزیر مالزی در مورد پاسخش به پیشنهاد روحانی مبنی بر ایجاد کریپتوکارنسی مشترک مسلمانان ، از سوی رسانه ها سؤال شد. به نقل از (Bernama) ، خبرنامه دولت مالزی:

نخست وزیر مالزی ، دکتر تون ماهاتیر (Tun Dr Mahathir) گفت که او موافق ایده ایجاد کریپتوکارنسی مشترک برای کشورهای مسلمان است و در این راستا همکاری خواهد کرد.

به نقل از وزیر مالزی گفته شده است : “این نخستین باری است که ما می بینیم ایران و همچنین ترکیه عقیده دارند که اگر دلار آمریکا را نداشته باشیم ، می توانیم از ارز خود یا یک ارز مشترک استفاده کنیم که ما (ملل مسلمان) در صورت توافق می توانیم چنین ارزی را ایجاد کنیم.”

وی در ادامه گفت : “مالزی مدت ها قبل ایده ارز مشترک برای ملل اسلامی را مطرح کرده بود ، اما قدرت های بزرگ جهان پس از آن با این پیشنهاد مقابله کرده بودند … این بدان دلیل است که وقتی ارزهای آنها توسط دیگر کشورها استفاده می شود ، قدرت بیشتری به آنها می دهد.” نخست وزیر مالزی همچنین گفت که مالزی مایل به همکاری با ایران و ترکیه در زمینه های مختلف فناوری است زیرا فناوری در این کشورها بسیار پیشرفته تر از سایر کشورهای مسلمان است.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

 

بیشتر بخوانید

 

منبع: ایران ، ترکیه و مالزی درباره ایجاد رمزارز اسلامی به بحث و گفتگو پرداختند

  • سرور ح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی