مقالات بیت کوین

بایگانی
آخرین مطالب

۱۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

کریگ رایت (Craig Wright) بر این ادعا که وی ساتوشی ناکاموتوی (Satoshi Nakamoto) واقعی است پافشاری می کند و می گوید بیت کوین کور (Bitcoin Core) «حقوق بانک اطلاعاتی» وی را نقض می کند

 

این کارآفرین استرالیایی که ادعا می کند مخترع بیت کوین (bitcoin) است ، گفته است که ممکن است علیه تیم توسعه دهنده این کریپتوکارنسی به دلیل نقض حقوق مالکیت معنوی خود اقدام قانونی کند.

 

کریگ رایت در یک پست وبلاگ که در روز پنجشنبه گذشته منتشر شده ، گفت: در حالی که فورک های بیت کوین (BTC) تحت مجوز اوپن سورس (MIT) که اجازه عرضه بیت کوین (bitcoin) را صادر می کند مجاز است ، کپی کردن پایگاه داده مجاز نمی باشد.

 

رایت نوشت: “من به عنوان تنها خالق بیت کوین(bitcoin)  ، از حق ثبت کامل بیت کوین (bitcoin) برخوردار هستم. مردم می توانند نرم افزار من را فورک یا آپدیت کنند و نسخه های جایگزین ایجاد کنند. اما ، آنها حق تغییر پروتکل با استفاده از پایگاه داده اصلی را ندارند.”

 

رایت ادعا کرده است : با این حال ، بیت کوین کور (Bitcoin Core) (گروهی که بیت کوین را اداره کرده و توسعه می دهند) و (Bitcoin ABC)  (تیم پشتیبان بیت کوین کش[BCH]  ) “به دنبال استفاده از بانک اطلاعاتی من بدون داشتن مجوز بوده اند”.

 

لازم به ذکر است که ادعای رایت مبنی بر اینکه وی ساتوشی ناکاموتو مخترع بیت کوین(bitcoin) با نام مستعار است ، نه به صورت قانونی و نه طبق نظر بسیاری از متخصصان جامعه کریپتو اثبات نشده است. او همچنین پشتیبان یک کریپتوکارنسی متفاوت ، بیت کوین (SV (BSV است.

 

در یک پست وبلاگ ، رایت اعلام کرد که ممکن است از طریق قانونی علیه (Core) و (ABC) اقدام کند ، و اظهار داشت: “افراد دخیل در سیستم های کپی شده که خود را به عنوان بیت کوین (bitcoin)عرضه می کنند … شامل این پیگیری ها خواهند بود. لطفاً این حرفم را جدی بگیرید ، تا قبل از اقدامات قانونی و حضور وکلا برخورد بسیار خوبی ازمن خواهید دید ولی پس از آن اوضاع به گونه ی دیگری خواهد بود. ”

 

با توجه به ادعای او مبنی بر اینکه مخترع بیت کوین (bitcoin) است، رایت گفته است که (Core) و (ABC) حقوق مالکیت معنوی وی تحت مجوز منبع باز (MIT) که بر اساس آن بیت کوین (bitcoin) صادر می شود ، را نقض می کنند. با این حال ،این مجوز اجازه می دهد تا از کد “بدون محدودیت” استفاده کنید تا زمانی که اطلاعیه حق چاپ و مجوز “در کلیه نسخه ها یا بخش های قابل توجهی از نرم افزار گنجانده شود”.

 

در این مجوز آمده است:

 

 

” به هر شخصی که یک نسخه از این نرم افزار و فایل های اسناد مرتبط (” نرم افزار “) را دریافت کند ، به طور رایگان اجازه داده می شود بدون محدودیت با این نرم افزار کار کند ، از جمله حق استفاده ، کپی ، اصلاح ، ادغام ، انتشار ، توزیع ، ارائه مجوز به اشخاص ثالث ، و / یا فروش نسخه های این نرم افزار ، و به طور کلی به افراد اجازه داده می شود از این نرم افزار جهت انجام کارهایی که برای آن مجهز شده است استفاده کنند ، … ”

 

رایت همچنین ادعا کرد که وی دارای “حقوق پایگاه داده” در اتحادیه اروپا و انگلیس است. وی نوشت: ” شرکای ارشد (Core) یا (ABC) که در اروپا و انگلستان زندگی می کنند ، به عنوان بخشی از مشارکت های جهانی توزیع شده بدون هیچ گونه مشکلی در حوزه های قضایی شامل این اقدامات قانونی خواهند بود.”

 

در جای دیگری ، او ادعا می کند که تمام ۲۱ میلیون بیت کوین (bitcoin) را صادر کرده است و گره ها در واقع “عوامل شبکه او هستند”.

 

وی در ادامه می گوید : “اگر با من مذاکره کنید ، می توان ترتیبی اتخاذ کرد که امکان ادامه نسخه های منتخب شبکه ، با مجموعه ای از محدودیت ها وجود داشته باشد. به عبارت دیگر ، من مایل به صدور مجوز برای … بانک اطلاعاتی بیت کوین (bitcoin) هستم”.

 

در ماه مه سال ۲۰۱۹ ، رایت ادعای حق کپی رایت را در ایالات متحده برای وایت پیپر یا مقاله سفید بیت کوین (bitcoin) و کد اصلی به ثبت رساند ، و چندی پس از آن بیانیه مطبوعاتی منتشر شد که در آن گفته شد که ادعای وی به این ترتیب به رسمیت شناخته شده است. چند روز بعد (Copyright Office) پاسخ داد که رایت را به عنوان مخترع این آثار به رسمیت نشناخته است و “در خصوص حقانیت هیچ گونه بیانیه ای تحقیق نمی کند.

 

با چند تن از توسعه دهندگان (Core) برای اظهار نظر در این باره تماس گرفته شد اما تا کنون پاسخی دریافت نشده است.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

 

منبع:

کریگ رایت (Craig Wright) بر این ادعا که وی ساتوشی ناکاموتوی (Satoshi Nakamoto) واقعی است پافشاری می کند و می گوید بیت کوین کور (Bitcoin Core) «حقوق بانک اطلاعاتی» وی را نقض می کند

جید مک کالب (Jed McCaleb) خالق استلار (Stellar) می گوید فروش ایکس آر پی (XRP) او موجب اختلال در بازار کریپتو نمی شود

 

در پستی که اخیرا در وبسایت مانیتورینگ بلاکچین (blockchain) به نام (Whale Alert) منتشر شده است گفته می شود که جید مک کالب (Jed McCaleb) مدیر ارشد فنی استلار (Stellar) بین سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ بیش از ۱ میلیارد ایکس آر پی (XRP) فروخته است.  در این پست سعی شده است این موضوع تحلیل شود که آیا فروش کلی ایکس ار پی ها (XRP) توسط مک کالب بر قیمت کریپتو تأثیر می گذارد یا خیر.  (Whale Alert)  خاطرنشان کرد که در مقایسه با سایر حجم معاملات روزانه ، فروش مک کالب ناچیز است.

 

در رابطه با این موضوع ، مک کالب در مصاحبه ای به کوین تلگراف گفت که عجیب است که بسیاری از مردم روی معاملات اخیر ایکس ار پی (XRP) او متمرکز شده اند ، و خاطرنشان کرد که افراد دیگر در مقایسه با او فروش بسیار بیشتری داشته اند. او گفت:

 

“من از ابتدا در این زمینه شفاف عمل کرده ام. سالهاست که بازار می داند که من ایکس ار پی (XRP) خود را با سرعت کم و آهسته می فروشم. تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری من مبتنی بر تمایل به تأثیر منفی بر شرکت های دیگر در این صنعت نیست. من فکر می کنم تاریخ تا به امروز نشان داده است که هیچ تاثیری در بازار وجود ندارد ، و من دلیلی نمی بینم که این وضعیت تغییر کند.

 

مک کالب که تا سال ۲۰۱۳ به عنوان بنیانگذار ریپل (Ripple) فعالیت می کرد و هم اکنون مدیر ارشد فنی استلار (Stellar) لومنز (XLM)  است ، همچنین به فرضیاتی پاسخ داد که گفته می شد وی برای صدمه به ریپل اقدام به فروش کلی ایکس ار پی (XRP) خود کرده است. مک کالب خاطرنشان کرد که شبکه های مختلف بلاکچین (blockchain) با یکدیگر رقابت نمی کنند. او توضیح داد:

 

“همه ما در تلاش هستیم تا بلاکچین (blockchain) را به یک صنعت پایدار و رو به رشد تبدیل کنیم. من فکر می کنم اگر از یکدیگر در این فضا حمایت کنیم می توانیم این کار را به صورت مؤثرتر انجام دهیم. از این بابت من بر روی رشد اکوسیستم استلار (Stellar)  متمرکز شده ام. ”

 

نظرات ریپل (Ripple) در مورد توافق هفت ساله مک کالب  (McCaleb)

در ۱۴ آگوست ۲۰۱۴ ، ریپل پستی را در وبسایت این شرکت نوشت که در مورد تسویه حساب مک کالب از درآمد ایکس ار پی (XRP) او توضیح می داد. در این مقاله نحوه توزیع ایکس ار پی(XRP) در بین بنیانگذاران اصلی ریپل توضیح داده شده است ، و خاطرنشان می شود که ۲۰ میلیارد ایکس ار پی (XRP) بین این افراد تقسیم شده است.

 

مک کالب اظهار داشت که قصد او فروش سهمش از ایکس ار پی (XRP) بوده است. آزمایشگاه های ریپل (Ripple Labs) به نوبه خود با مک کالب درگیر قرارداد ۷ ساله ای شدند که مسئولیت توزیع سهام ایکس ار پی  (XRP) وی را به شکلی که به رشد اکوسیستم ریپل کمک کند ، تضمین می کند. سخنگوی ریپل به کوین تلگراف گفت:

 

“در سال ۲۰۱۶ ، ما با جید با هدف اطمینان از توزیع دارایی های (XRP) وی در خدمت یک اکوسیستم سالم و رو به رشد بدون ایجاد اختلال در بازار همراه با نقش ریپل به عنوان متولی دارایی های (XRP) جید ، به توافق بسیار ساختار یافته ای رسیدیم. این توافق نامه امروز هم همچنان در جای خود باقیست. بخش اعظم این اطلاعات در دسترس عموم است. ”

 

نکته جالب این است ، در حالی که ریپل از طریق پستی در وبسایت شرکت در آگوست سال ۲۰۱۴ در مورد این توافق خبر داد ، ریپل به کوین تلگراف گفت که این توافق با یک توافق جدید و به روز شده در سال ۲۰۱۶ جایگزین شده است. این بدان معناست که توافق هفت ساله مک کالب با ریپل تا سال ۲۰۲۳ تمام نمی شود.

 

(Whale Alert) در پست وبلاگ خود خاطرنشان کرد که توافقنامه مک کالب امسال به پایان می رسد (بر اساس پست منتشر شده وبلاگ در سال ۲۰۱۴).  (Whale Alert) همچنین احتمال می دهد سود ایکس ار پی (XRP) مک کالب به طور مستقیم از طریق بیت استمپ (Bitstamp) برداشت می شود. با این حال ، مک کالب به کوین تلگراف گفت که او ایکس ار پی (XRP) خود را در اکسچنج داخلی ریپل می فروشد.

 

تحلیل قیمت ایکس ار پی (XRP)

در حالی که مک کالب ادعا می کند که فروش اخیر ایکس ار پی (XRP) او تاثیری در قیمت بازار (XRP) نداشته است ، برخی با این عقیده مخالفند. متی گرینسپن (Mati Greenspan) تحلیلگر ارشد (eToro) و موسس شرکت (Quantum Economics) به کوین تلگراف گفت که فروش ایکس ار پی (XRP) مک کالب به احتمال زیاد دلیل اصلی عملکرد ضعیف اخیر ایکس ار پی (XRP) می باشد. او گفت:

 

“قیمت یک بخش ساده از حجم کلی در طرف خرید در مقابل حجم کلی آن در طرف فروش است. بنابراین ، فروش توکن های بیشتر به طور قطع باعث روند نزولی قیمت می شوند ، به خصوص هنگامی که ما در مورد فروش به مقدار زیاد صحبت می کنیم. ”

 

اگرچه از نظر منطقی ممکن است اینگونه باشد ، یک منبع ناشناس و آگاه به کوین تلگراف گفته است که مک کالب به اندازه ای ایکس ار پی (XRP) نمی فروشد که قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد و به طور کلی ، اخیراً التکوین ها عملکرد بهتری نسبت به حد معمول دارند.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

 

منبع:

جید مک کالب (Jed McCaleb) خالق استلار (Stellar) می گوید فروش ایکس آر پی (XRP) او موجب اختلال در بازار کریپتو نمی شود

 

دولت دوبی کنسرسیوم بلاکچین (Blockchain) شناخت مشتری (KYC) را در نیمه اول 2020 راه اندازی می کند

 

امارات متحده عربی (UAE) یکی از قطب های مالی خاورمیانه همچنان به گسترش و توسعه اقداماتش در زمینه ی بلاکچین (blockchain)  ادامه می دهد.

 

وزارت توسعه اقتصادی دبی (DED) یک کنسرسیوم بلاکچین (blockchain) شناخت مشتری  (Know Your Customer (KYC را همراه با شش بانک بزرگ تأسیس کرده است.

 

پلت فرم جدید قانونگذاری با استفاده از بلاکچین (blockchain) با نام “کنسرسیوم بلاکچین (Blockchain) شناخت مشتری (KYC)  ” ، به منظور سرعت بخشیدن به فرآیندهایی مانند تبادل داده ها و اسناد دیجیتال مشتری  و در عین حال تضمین امنیت طراحی شده است. این پروژه همچنین در نظر دارد پلتفرم یکپارچه ای از تلاش های (KYC) را بین اعضای سیستم موجود و آینده مانند موسسات مالی واجد شرایط و مقامات مرتبط با صدور مجوز ایجاد کند.

 

اولین پلتفرم بلاکچین (BlockCain) شناخت مشتری  (KYC) امارات متحده عربی (UAE) که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ راه اندازی خواهد شد

براساس گزارشی که در تاریخ ۱۹ فوریه توسط نشریه (Gulf News) در دبی منتشر شده است ، شش بانک دخیل در این پروژه شامل بانک دولتی دبی (Emirates NBD) و (HSBC) ، (Emirates Islamic) ، (RAKBank) ، بانک تجاری ابوظبی (Abu Dhabi Commercial Bank) و بانک تجاری دبی (Commercial Bank of Dubai) می باشند.

 

در این گزارش گفته می شود که طبق برنامه ریزی ها ، کنسرسیوم بلاکچین (Blockchain) شناخت مشتری (KYC) قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۰ راه اندازی شود و به اولین پروژه در نوع خود در منطقه تبدیل شود.

 

علی ابراهیم ، نایب رییس کل (DED) ، تشریح کرد که این اقدامات برای ایجاد سرمایه گذاری بیشتر در منطقه است:

 

“اتحاد استراتژیک ما با بانک ها برای راه اندازی اولین پلت فرم بلاکچین (blockchain) شناخت مشتری (KYC) در امارات ، گامی مهم در جهت ادامه جذب سرمایه گذاران به این بازار است.”

 

علاوه بر این ، ماهیت مبتنی بر این کنسرسیوم تقویت تجارت و همچنین پیروی از قانونگذاری ها در امارات می باشد. براساس این گزارش ، بانک مرکزی امارات متحده عربی و مرجع هوشمند دبی ، روند نظارت بر عملکرد کنسرسیوم بلاکچین (blockchain)  شناخت مشتری (KYC) را کنترل می کنند.

 

بلاکچین (blockchain) جدید گزارش شده از سوی امارات متحده عربی مطابق با رشد عمومی سرمایه های هزینه شده در بلاکچین (blockchain) در منطقه است. همانطور که اخیراً توسط کوین تلگراف گزارش شده است ، پیش بینی می شود دولت های سراسر منطقه خاورمیانه و آفریقا با راه اندازی پروژه های جدید به دنبال مشاهده ی افزایش حداقل ۴۰۰ درصدی سرمایه گذاری در راه حل های مبتنی بر بلاکچین (blockchain) خود در مدت چهار سال می باشند.

 

در اکتبر ۲۰۱۹ ، امارات متحده عربی پس از انتشار پیش نویس قانون برای اظهارنظر عمومی ، قانونگذاری در زمینه ی کریپتوکارنسی را پذیرفته است. همانطور که گزارش شد ، امارات متحده عربی موضع بسیار مثبتی در خصوص صنعت کریپتو و بلاکچین (blockchain) اتخاذ کرده است ، این کشور در حال حاضر میزبان تعدادی از نوآوری های مبتنی بر بلاکچین (blockchain) مانند پروژه تجارت دیجیتالی شده “Digital Silk Road” و پلتفرم تبادل اسناد معروف به ” Bank Trust Network” است.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

بیشتر بخوانید

منبع:دولت دوبی کنسرسیوم بلاکچین (Blockchain) شناخت مشتری (KYC) را در نیمه اول ۲۰۲۰ راه اندازی می کند

نهاد قانونگذار مالی مالت (Malta) اعلام کرده است بایننس (Binance) مجاز به فعالیت دراین کشور نیست

 

سازمان خدمات مالی مالت (MFSA) ادعا می کند که هیچگاه اکسچنج بزرگ کریپتوکارنسی بایننس (Binance) را برای فعالیت در این کشور تأیید نکرده است.

 

در ۲۱ فوریه ، (MFSA) بیانیه ای عمومی صادر کرد و اظهار داشت که بایننس (Binance)  “توسط (MFSA) برای فعالیت در حوزه کریپتوکارنسی تایید نشده است و مجوزی برای آن صادر نشده است.” این آژانس تصریح کرد که رسانه ها در گزارش های اخیر به نادرست از بایننس (Binance) به عنوان “شرکت کریپتوکارنسی مستقر در مالت” نام برده اند ، در حالی که این اکسچنج ” در محدوده نظارت قانونگذاری این کشور قرار نمی گیرد”.

 

در حالی که نشریات بزرگ محلی مانند (Malta Today) از بایننس به عنوان یک تجارت کریپتوی قانونگذاری شده در مالت یاد می کنند ، ظاهراً (MFSA) پیش از این بیانیه مشابهی را ارائه کرده است و در آن ادعا می کند:

 

“به دنبال گزارشی در بخشی از رسانه ها با اشاره به بایننس به عنوان یک شرکت” کریپتوکارنسی مستقر در مالت “، سازمان خدمات مالی مالت (MFSA) مجدداً تأکید می کند که بایننس توسط (MFSA) تایید نشده است و مجاز نیست در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت کند و تحت نظارت قانونگذاری (MFSA) نیست. ”

 

(MFSA) در ادامه تأکید کرد که فعالیت یک تجارت مرتبط با کریپتو در این کشور نیاز به مجوز (MFSA) تحت قانون دارایی های مالی مجازی سال ۲۰۱۸ دارد.

 

کوین تلگراف برای اظهار نظر در این باره با  بایننس تماس گرفت اما پاسخ فوری دریافت نکرد. اگر در این باره پاسخی دریافت شود ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

 

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است ، بایننس اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸  پس از فشارهایی از سوی نهادهای قانونگذار ژاپنی مجبور به جابه جایی شد و یک دفتر در مالت افتتاح کرده است. در آن زمان ، مدیر عامل شرکت بایننس چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) گفت که وی توسط دولت مالت به این کشور دعوت شده است تا یک لایحه که در آینده تصویب خواهد شد تا برای مشاغل مرتبط با کریپتو مطلوب باشد را بررسی کند.

 

در سپتامبر سال ۲۰۱۸ ، یک بازوی تکنولوژی مالی اکسچنج مالت با بایننس تفاهم نامه ای را جهت همکاری امضا کرد تا به طور مشترک یک اکسچنج دیجیتالی توکن اوراق بهادار(security token) جدید را راه اندازی کنند.

 

بایننس در کجای جهان مستقر است؟

این سؤال که بایننس به طور رسمی در کجا قرار دارد ، جدید نیست. در اواخر سال گذشته ، گزارش های مربوط به یورش پلیس به دفاتر بایننس (Binance) در چین ، بازارهای کریپتو را متعجب کرد. بایننس متعاقبا این گزارش ها را رد کرد و اظهار داشت:

 

“تیم بایننس یک جنبش جهانی است که متشکل از افرادی است که در نقاط مختلف دنیا به صورت غیر متمرکز کار می کنند. بایننس دفاتر ثابتی در شانگهای یا چین ندارد ، بنابراین این گزارش منطقی نیست که پلیس به این دفاتر حمله کرده و آنها را تعطیل کرده است. ”

 

در واقع ، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ، مدیر عامل شرکت بایننس ، قبلاً از ایده ایجاد مراکز و دفاتر متمرکز انتقاد کرده است و در توییتی اظهار داشت ، “ایجاد دفاتر متمرکز همانند روش های قدیمی مانند SMS و MMS هستند. زمان در حال حرکت است و ما نیز باید با آن همراه شویم… ”

 

این خبر پس از یک مشکل فنی غیر منتظره که در ۱۹ فوریه در پلتفرم بایننس (Binance) اتفاق افتاده گزارش شده است. همانطور که از سوی این اکسچنج اعلام شده بود ، بایننس بیشتر فعالیت های تجاری خود را برای رفع این مسئله به حالت تعلیق درآورده است.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

 

منبع:نهاد قانونگذار مالی مالت (Malta) اعلام کرده است بایننس (Binance) مجاز به فعالیت دراین کشور نیست

محققان دریافتند لایتنینگ نتورک بیت کوین (Bitcoin) از آنچه انتظار میرفت متمرکزتر است

 

پیکربندی لایتنینگ نتورک (LN) به طور فزاینده ای متمرکز می شود و چندین هاب (hub) طی این پروسه در آن شکل می گیرد. این ها یافته های یک مقاله تحقیقاتی است که هنوز به طور کامل بررسی نشده است و در ۷ فوریه در سایت (arXiv) منتشر شده است.

 

تیمی از محققان سوئیس ، فرانسه ، ایتالیا و کانادا نویسنده این مقاله بوده اند. جیان هونگ لین (Jian Hong-Lin) و کوین پریمیکریو (Kevin Primicerio)  این تجزیه و تحلیل را انجام دادند ، در حالی که دیگر محققان ، از جمله کریستین دکر (Christian Decker)، محقق شرکت بلاک استریم (Blockstream) ، این تحقیق را طراحی کردند.

 

مدل هسته پیرامون  (Core-periphery)

این تیم اطلاعات لایتنینگ را برای مدت ۱۸ ماه از ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸ تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۹ جمع آوری کردند. محققان سپس این شبکه پرداخت را از نظر گره و توزیع ثروت (wealth distribution) آنالیز کردند.

 

آنها دریافتند که این شبکه از نظر تمرکز گره و توزیع ثروت ، ضرایب جینی (Gini) بالایی را نشان می دهد. نکته مهم این است که با افزودن گره های بیشتر ، این مقادیر افزایش می یابند.

 

همچنین توزیع بیت کوین (BTC) در هر گره در شبکه بسیار نابرابر بوده است. شاخص جینی ۸۸/۰ را نشان می دهد که مربوط به ۱۰٪ از گره هایی است که ۸۰٪ بیتکوین (BTC) را نگهداری می کنند.

 

هدف از این تحقیق ، کشف این موضوع بوده است که کدام یک از مدل های ایده آل به بهترین وجه ممکن شبکه را توصیف می کنند. در حالی که محققان مدل پیکربندی باینری غیرمستقیم (UBCM) را به عنوان یک گزینه ی مناسب معرفی کردند ، مشخص شد که این شبکه متمرکزتر از آنچه انتظار میرفت می باشد. محققان نتیجه گرفتند:

 

“این نشان می دهد که لایتنینگ نتورک بیتکوین [BLN [Bitcoin Lightning Network به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک شبکه متمرکز تر و سازگارتر با یک ساختار هسته پیرامون (Core-periphery) است.”

 

نمودار شبکه ایده آل بر اساس داده های LN در روزهای ۱۶ و ۳۴٫ آبی نشانگر گره های هاب است. منبع: مقاله تحقیقاتی.

 

سیستم (UBCM) به معنای تمرکز بخشی است که منجر به ایجاد چندین هاب می شود. محققان معتقدند که شبکه اصلی به آنها بسیار وابسته است و این امر می تواند آن را به “هدف حملات تقسیم  (split attack) ” تبدیل کند.

 

 

نمودار اصلی LN در روزهای ۱۶ و ۳۴٫ نارنجی و قرمز گره های هاب را نشان می دهند. منبع: مقاله تحقیقاتی.

 

این مقاله ، یافته های تحقیقات بیتمکس (BitMEX) که با تمرکز بر میزان بیش از حد بستارهای ناسازگار “uncooperative closures” صورت گرفته است را دنبال می کند.

 

پیشرفت لایتنینگ نتورک

این شبکه در حال حاضر میزبان بیش از ۱۱،۵۰۰ گره است ، میانگین ظرفیت گره آن ۱٫۳۰۰ دلار و میانگین ظرفیت کانال آن نیز کمتر از ۲۴۰ دلار است. این شبکه در سپتامبر ۲۰۱۹ به ۱۰،۰۰۰ گره رسید.

 

لایتنینگ نتورک همچنین شاهد برخی مشکلات بوده است ، گزارش هایی از سوی کاربران دریافت میشد مبنی بر اینکه به طور موقت پولشان را از طریق LN از دست می دادند. در ماه سپتامبر نیز این آسیب پذیری آشکار شد و برخی گزارش ها حاکی از بهره برداری مجرمان از این آسیب پذیری برای اهداف مجرمانه شان بوده است.

 

در ماه دسامبر ، بیتفینکس (Bitfinex) پشتیبانی LN را برای خرید فوری از طریق (Bitrefill) معرفی کرد.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

 

 

بیشتر بخوانید

منبع:محققان دریافتند لایتنینگ نتورک بیت کوین (Bitcoin) از آنچه انتظار میرفت متمرکزتر است

کاهش تسلط یا دامیننس (Dominance) شش ماهه بیت کوین (Bitcoin) به این معنی نیست که قیمت آن "در روند نزولی" قرار گرفته است

 

بیت کوین (BTC) معاملات خود را در یک مسیر محدود در ۲۲ فوریه ادامه داد و بازارها پس از سقوط ناگهانی قیمت به میزان ۸٪ در هفته گذشته ، در انتظار حرکتی افزایشی بوده اند.

 

بررسی روزانه بازار کریپتوکارنسی. منبع:  Coin360

 

اصلاح بیتکوین (BTC)  ” در یک بازار صعودی”

داده های Coin360 و Cointelegraph Markets نشان می دهد که بیتکوین BTC / USD یک روز دیگر را در منطقه ثابت بین ۹،۵۰۰ و ۹،۸۰۰ دلار سپری می کند ، و از پنجشنبه در این نقطه ساکن مانده است.

 

پیش از این ، معامله گران با سردرگمی به این موضوع واکنش نشان داده بودند ، زیرا جفت ارز در مدت چند دقیقه تقریباً ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت ، و تغییر جهت سطح مقاومت ۱۰٫۵۰۰ دلاری به سوی سطح حمایت را رد کرد.

 

نمودار قیمت ۷ روزه بیت کوین (Bitcoin). منبع:  Coin360

 

علت این حرکت هنوز ناشناخته است ، اما سرمایه گذاران در بازار هنوز به طور کلی روند نزولی بیت کوین (Bitcoin) را تایید نمی کنند.

 

برای تحلیلگر کوین تلگراف مارکتز به نام مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe) ، حتی ضرر و زیان های اخیر نیز لزوماً دلیلی برای نگرانی نیستند.

 

وی در توییتی در روز جمعه گفت: “… من هیچ گونه روند نزولی شدیدی را در این وضعیت نمی بینم.”

 

“تا کنون: فقط یک حرکت اصلاحی در یک بازار روند صعودی رخ داده است. حتی ۸،۸۰۰ دلار هم چندان بد نخواهد بود. ”

 

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد ، شاخص های تکنیکال همچنین به خوش بینی مداوم در بین سایر تحلیلگران دامن می زنند.

 

از نظر تاریخی ، سال ۲۰۲۰ همچنان سالی همراه با رکورد قیمت با حجم متوسط خواهد بود. با توجه به بازده ۳۵٪ در سال گذشته ، شاخص دیگری نشان می دهد که بیت کوین (Bitcoin) در میانه ی یک چرخه صعودی قرار دارد که می تواند تا ۵۷۰ روز دیگر ادامه داشته باشد.

 

چندین چهره برجسته حرکت صعودی قیمت در کوتاه مدت را پیش بینی کرده اند – از جمله تام لی (Tom Lee) بنیانگذار فانداستارت (Fundstrat)  که قیمت ۲۷۰۰۰ دلاری در ماه آگوست را پیش بینی کرده است . در اوایل این هفته ، مکس کیزر (Max Keiser) گفت که او هدف قیمت بلند مدت خود را چهار برابر کرده است.

 

آلتکوین ها موقتا متوقف می شوند اما سهم بازار را به دست می آورند

در همین حال ، آلت کوین ها به طور گسترده حرکات مشابهی دارند و کمبود نرخ شتاب قیمت یا مومنتوم (momentum) بیت کوین (Bitcoin) در حال سرکوب روند پیشرفت است.

 

در میان بیست کریپتوکارنسی برتر بر اساس مارکت کپ ، در حدود ۱٪ حرکات بازارهای مشخص شده ، تنها لایت کوین (Litecoin (LTC  با ۳٪ سود ۲۴ ساعته روند را شکسته است.

 

اتر (ETH) ، بزرگترین آلتکوین ، در مقایسه با روز جمعه ثابت بود و با قیمتی بالاتر از ۲۶۰ دلار معامله می شد.

 

نمودار قیمت ۷ روزه اتر  (Ether) . منبع:  Coin360

 

مارکت کپ کل بازار کریپتوکارنسی در زمان نگارش مقاله ۲۸۰ میلیارد دلار بوده است که بیت کوین (Bitcoin) با سهم ۶۲٫۷٪ – کمترین میزان سهم از ژوئیه ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

منبع:کاهش تسلط یا دامیننس (Dominance) شش ماهه بیت کوین (Bitcoin) به این معنی نیست که قیمت آن “در روند نزولی” قرار گرفته است

    در میان هشدارهایی مبنی بر اینکه پرداخت های 2000 دلاری ایالات متحده پول فیات را تبدیل به یک دارایی با ارزش گذاری سخت می کند ، بیت کوین (Bitcoin) به 7000 دلار رسیده است

     

    طرفداران بیت کوین (BTC) هشدار می دهند در حالی که ایالات متحده در حال بررسی یک بسته محرک اقتصادی دیگر است ، پول ارزش خود را از دست می دهد.

     

    ایالات متحده ۴۰۰ میلیارد دلار برای بسته محرک اقتصادی جدید هزینه می کند و بر اساس برنامه جدید دولت به هر بزرگسال ۲۰۰۰ دلار در ماه پرداخت می شود.

    نمودار قیمت ۱ روزه بیت کوین (Bitcoin)  . منبع:  Coin360

     

    نماینده کنگره آمریکا: پرداخت ۲ هزار دلاری “نه فقط یک بار”

    در تاریخ ۱۴ آوریل ، دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا قانون پول اضطراری برای مردم را ارائه داده اند ، که می تواند درآمد اولیه آمریکایی های بالای ۱۶ سال را حداقل برای نیم سال تضمین کند.

     

    یکی از نمایندگان کنگره ،رو خانا (Ro Khanna) ، در این باره توضیح داد: “ما باید به افرادی که درآمد خود را از دست داده اند مبلغی را پرداخت کنیم.”

     

    “بر اساس لایحه ای که ارائه شده است مبلغ ۲۰۰۰ دلار به این افراد پرداخت می شود و نه فقط یک بار ، بلکه به مدت شش ماه این روند ادامه خواهد داشت.”

     

    این اقدام در حالی صورت می گیرد که نخستین دور پرداخت های نقدی ایالات متحده در حال انتقال به حساب های بانکی است. مبلغ ۱۲۰۰ دلار یا ۵۰۰ دلار به کودکان اختصاص خواهد یافت ، پرداختی که اکثر شهروندان آمریکایی را شامل می شود و برای یک بار صورت می گیرد ، رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ اعلام کرده است که این چک ها با نام وی پرداخت خواهند شد.

     

    در این حین ، پس از انکه اعلام شد  اگر گیرنده این مبلغ تعهدات بدهی داشته باشد بانک ها قادر به مصادره پول هستند اختلاف نظرهای بسیاری در این زمینه ایجاد شد.

    نمودار ترازنامه فدرال رزرو. منبع:  Visual Capitalist

     

    “پول با ارزش گذاری دشوار”

    کاربران بیت کوین (Bitcoin) قبلاً برنامه هایی را پیش بینی کرده بودند که بسیاری آن را به عنوان اقدامات گستره تر در زمینه مداخلات اقتصادی دولت می دانند که بحران کرونا ویروس را تسهیل می کند.

     

    دن تاپریو (Dan Taperio) موسس (Gold Bullion International) روز سه شنبه با انتشار توییتی گفت “این موضوع حتی من را که طرفدار سرسخت پاسخگویی به سیاست های افراطی ، “نامحدود” ، در مواجهه با فروپاشی اقتصادی بوده ام نیز شگفت زده کرده است . ”

     

    به زودی ارزش گذاری پول دشوار خواهد شد. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، تمام ارزش های جامعه نیز مجدداً تغییر می یابند. بی ثباتی و نوسانات بسیاری پیش بینی می شود. ”

     

    تحلیلگر توییتر (The Moon) نیز در همین حال سوء ظن هایی را در مورد تاثیرات این پروژه اعلام کرد.

     

    وی هشدار داد: “وقتی دولت می گوید این پروژه ” موقتی “خواهد بود ، مطمئن باشید دائمی است.

     

    همانطور که کوین تلگراف گزارش داد ، بیت کوین (Bitcoin) در ماه گذشته پس از ضرر های ناگهانی بهبود یافته است زیرا سرمایه گذاران به پول فیات کاملا بی اعتمادند. چند هفته پیش ، یکی از نمایندگان فدرال رزرو به طور علنی اعتراف کرد که این بانک پول “نامحدود” دارد.

     

    ترجمه شده توسط دلاریپتو

    بیشتر بخوانید

    منبع:در میان هشدارهایی مبنی بر اینکه پرداخت های ۲۰۰۰ دلاری ایالات متحده پول فیات را تبدیل به یک دارایی با ارزش گذاری سخت می کند ، بیت کوین (Bitcoin) به ۷۰۰۰ دلار رسیده است

    مارتی بنت (Marty Bent) : شرکت های نفتی طی پنج سال آینده صنعت ماینینگ بیت کوین (BTC) را تحت سلطه خود در خواهند آورد

     

    صنعت ماینینگ بیت کوین (BTC) اغلب به دلیل مصرف زیاد برق مورد انتقاد قرار گرفته است ، اما مارتی بنت پادکستر و نویسنده معروف راه حلی را پیشنهاد کرده است که به گفته وی در واقع باعث کاهش ضایعات در بخش نفت و گاز (O&G) می شود.

     

    بنت در پستی که در تاریخ ۱۵ آوریل در یک وبلاگ منتشر کرد ، فاش کرد که از سال گذشته مشغول ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) با شرکت بزرگ ماینینگ آمریکایی (GAM) بوده است و از گاز مازادی که محصول جانبی استخراج نفت است برای تأمین نیروگاه ها استفاده می کند.

     

    شرکت (GAM) در ماه دسامبر گذشته نخستین عملیات کوچک ماینینگ خود را در قالب یک کانتینر حمل و نقل در یک میدان نفتی آغاز کرد. بنت گفت که این اولین قدم در ترغیب تولیدکنندگان نفت و گاز (O&G) برای تبدیل شدن به ” بزرگ ترین ماینر ها در شبکه بیت کوین  (Bitcoin) ” است.

     

    وی در یک پادکست در مورد این موضوع توضیح داد:

     

    “آنچه که ما در (Great American Mining) در تلاش برای انجام و دستیابی به آن هستیم این است که شرکت های نفت و گاز این موضوع را درک کنند که باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند و زیرساخت ماینینگ را در میدان های خود ایجاد کنند تا بتوانند با استفاده از گازهای اتلافی خود کارآمد تر عمل کنند … و به طور کلی در بلند مدت ، به بیت کوین (Bitcoin) و محافظت از آن کمک کنند و همچنین بیت کوین (Bitcoin) را از منظر ماینینگ توزیع کنند.

     

    روش اجرا

    ماینرهای بیت کوین (Bitcoin) به دنبال منابع انرژی ارزان و فراوان هستند ، در حالی که شرکت های نفت و گاز (O&G) نیز به دنبال این هستند که تا حد ممکن کارآمد و سودآور باشند. شرکت (GAM)معمولا گازی که به عنوان محصول جانبی ایجاد می شود را از دست می دهد یا بعضاً با قیمت پایین می فروشد تا به یک منبع انرژی برای ماینینگ کریپتو تبدیل شود.

     

    “در صورت طراحی صحیح ، کانتینرها با ماینرهای بیت کوین (Bitcoin) پر خواهند شد و این روش از ارسال گاز به خط لوله برای فروش ، به طور متوسط ۵ برابر سود بیشتری دارد.”

     

    بنت گفت در صورت استفاده از کانتینرهای حمل و نقل معمولی ، نیازی به استفاده از انبارها یا ساختن سازه های فلزی برای ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) نیست:

     

    وی گفت: “اکنون شما روندی را مشاهده می کنید که حتی مکان های متمرکز نیز در حال پذیرش آن هستند. آنها به جای ساختن یک انبار بزرگ و تمام زیرساخت های لازم ، در واقع از مدل کانتینر به عنوان روشی برای ساخت سایت استفاده می کنند …. یک سال قبل یا بیشتر، چنین گزینه ای وجود نداشت و اکنون مکان های بسیار بزرگی را مشاهده می کنید که ۴۰ ، ۵۰ ، ۶۰ کانتینر را در خود جای می دهند … این روش قطعا ارزان تر است. ”

     

    این راهکار روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. برادران وینکلووس (Winklevoss) در (Crusoe Energy Systems) ، یک شرکت تگزاسی سرمایه گذاری کرده اند که زباله های حاصل از گاز طبیعی مازاد را جهت ماینینگ کریپتوکارنسی ها استفاده می کند. شرکت استخراج نفت (Black Pearl Resources) در کانادا مشغول ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) برای کمک به جبران هزینه های عملیاتی است. یکی دیگر از شرکت های کانادایی به نام (Upstream Data) نیز تجهیزات ماینینگ موبایل را به همین منظور به تولید کنندگان نفت و گاز (O&G) می فروشد و اجاره می دهد.

     

    ایالات متحده زیرساخت های ماینینگ زیادی ندارد

    در حال حاضر ، چین مقصد تجهیزات ماینینگ کریپتوکارنسی در مقیاس صنعتی است. این کشور با هزینه های مقرون به صرفه ، تقریباً ۶۰-۷۰ درصد از انرژی مصرفی ماینینگ در سرتاسر جهان را تشکیل می دهد.

     

    تا به امروز ، میزان مصرف برق سالانه شبکه بیت کوین ۷۳٫۳۷۴ تراوات ساعت ( TWh) تخمین زده شده است. با توجه به هزینه بر تر شدن ماینینگ با گذشت زمان ، به احتمال زیاد میزان مصرف انرژی آن نیز افزایش می یابد و کارآفرینان را به سمت یافتن راه حل های جایگزین سوق می دهد.

     

    بنت گفت که او معتقد است ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) نیاز به توزیع بیشتر از نظر جغرافیایی دارد. چین در حال حاضر بر ماینینگ کریپتوکارنسی سلطه دارد. وی گفت: ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) یک فرصت اقتصادی بزرگ برای صنعت نفت و گاز ایالات متحده است:

     

    وی همچنین افزود : “ما هنوز در مراحل اولیه این بازی و آغاز ماجراجویی خود در شرکت (GAM) هستیم ، اما اطمینان داریم که خواهیم دید این چشم انداز در طول ۵ سال آینده تحقق خواهد یافت. قطعاً امکان شکست نیز وجود دارد (مگر اینکه دولت به ماینرهای بیت کوین کمک مالی کند) ، اما مطمئنا نهایت سعی خود را خواهیم کرد. ”

     

    ترجمه شده توسط دلاریپتو

    بیشتر بخوانید

    منبع:مارتی بنت (Marty Bent) : شرکت های نفتی طی پنج سال آینده صنعت ماینینگ بیت کوین (BTC) را تحت سلطه خود در خواهند آورد

    پلن بی (PlanB) : هالوینگ بیت کوین (Bitcoin) برای مدل سهام به جریان (Stock-to-Flow Model) سرنوشت ساز خواهد بود

     

    سازنده مدل قیمتی سهام-به-جریان (S2F) بیت کوین (BTC) می گوید که نصف شدن پاداش بلاک که به زودی اتفاق می افتد نشان دهنده موفقیت یا شکست مطلق این مدل خواهد بود و بسیار حیاتی است.

     

    پلن بی در یک سری توییت که در تاریخ ۱۶ آوریل منتشر کرده است اعلام کرد که پیش بینی می کند طی دو سال پس از رویداد هالوینگ در ماه می ، قیمت بیت کوین (Bitcoin) افزایش قیمت شدیدی را تجربه خواهد کرد.

     

    این تحلیلگر به دنبال تاثیرات اساسی پس از رویداد هالوینگ است

    “(به نظر من) هالوینگ ۲۰۲۰ بیت کوین (Bitcoin) مانند سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ خواهد بود. بر اساس مدل (S2F) ، انتظار دارم یک تا دو سال پس از هالوینگ قیمت ۱۰ برابر (نه به طور کاملا دقیق) شود .”

     

    “هالوینگ برای مدل (S2F) بسیار سرنوشت ساز خواهد بود. امیدوارم که این هالوینگ اطلاعات بیشتری در مورد اصول اساسی و تأثیرات شبکه به ما ارائه دهد. ”

     

    مدل سهام به جریان (Stock-to-flow) میزان تولید بیت کوین (Bitcoin) های جدید هر بلاک را در مقابل عرضه موجود بیت کوین (Bitcoin)اندازه گیری می کند ، روشی که در عملکرد نمودار قیمت بسیار دقیق عمل کرده است.

     

    طبق آخرین وضعیت شکل گیری مدل ، (BTC / USD) باید تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۳۰،۰۰۰ دلار برسد.

    نمودار سهام به جریان بیت کوین (Bitcoin) از تاریخ ۱۷ آوریل. منبع:  PlanB / Digitalik

     

    همبستگی بین بیت کوین (BTC) و بازارهای سنتی برای همیشه وجود نخواهد داشت

    در ادامه ، پلن بی به سؤالات مربوط به همبستگی بیت کوین (Bitcoin) با بازارهای سنتی پاسخ داد. نگرانی اصلی بسیاری از معامله گران این است که سقوط در ماه مارس ممکن است بازهم رخ دهد و با سقوط بازارهای سهام ، BTC/USD نیز ۶۰ درصد سقوط کند.

     

    بر اساس وضعیت شاخص داو جونز (Dow Jones)، پلن بی استدلال کرد که همبستگی فعلی نتیجه بحران گسترده کروناویروس بوده و از ویژگی های همیشگی بیت کوین (Bitcoin) نخواهد بود:

     

    وی گفت: “در زمان بحران ، بازارها با یکدیگر همبستگی دارند. آنچه که بعد اتفاق می افتد جالب است. آنها برای همیشه با یکدیگر همبستگی نخواهند داشت (به نظر من). ”

     

    وی گفت در صورت عدم تحقق این پیش بینی ، مدل سهام به جریان را رها خواهد کرد و از آن استفاده نمیکند و اضافه کرد که با این وجود نگران وقوع چنین احتمالی نیست.

     

    اخیراً ، برخی از چهره های مشهور صنعت کریپتوکارنسی از این نظریه انتقاد کرده اند ، و اظهار داشتند که این پیش بینی بیش از اندازه خوش بینانه است و موجب ایجاد یک “گروه” شده است که پیش بینی آن را تقویت می کنند. همانطور که کوین تلگراف گزارش داد ، این گروه شامل بنیانگذار اتریوم (Ethereum) ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و یک نهنگ بیت کوین (Bitcoin) معروف به J0E007 می باشد.

     

    “برای شفاف سازی بیشتر : من انتظار دارم که رابطه بین مدل (S2F) و قیمت حفظ شود.”

     

    ترجمه شده توسط دلاریپتو

     

    بیشتر بخوانید

     

    منبع: پلن بی (PlanB) : هالوینگ بیت کوین (Bitcoin) برای مدل سهام به جریان (Stock-to-Flow Model) سرنوشت ساز خواهد بود

    بایننس چین (Binance Chain) وایت پیپر مربوط به یک بلاکچین (Blockchain) قرارداد هوشمند را منتشر کرده است

     

    توسعه دهندگان بایننس چین (Binance Chain) مشخصات مربوط به یک بلاکچین (blockchain) جدید را ارائه داده اند که عملکرد پیچیده قرارداد هوشمند را در اکوسیستم بایننس کوین Binance Coin (BNB) امکان پذیر می کند. مشخصات آن در وایت پیپری که در تاریخ ۱۷ آوریل منتشر شده است قابل دسترسی می باشد.

     

    بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) جدید مستقل خواهد بود اما کاملاً با بایننس چین (Binance Chain) اصلی ادغام شده است. این تیم توضیح می دهد که برای حفظ کارایی زنجیره جدید با نسخه اصلی ، که میزبان اکسچنج غیرمتمرکز بایننس (Binance) است ، مجبور بوده اند زنجیره جدیدی ایجاد کنند.

     

    در وایت پیپر ذکر شده است که “اجرای یک قرارداد هوشمند ممکن است عملکرد اکسچنج را کند کرده و عوامل غیر قطعی (non-deterministic) را به روند معامله اضافه کند.” برای جلوگیری از این امر ، این تیم یک بلاکچین (blockchain) مستقل قرارداد هوشمند سازگار با اتریوم (Ethereum) را راه اندازی کرده است.

     

    اگرچه این دو جدا از هم هستند ، ولی از طریق یک پل بین زنجیره ای (cross-chain) به (BNB) متصل می شوند ، که به عنوان توکن اصلی در پلت فرم جدید قرارداد هوشمند عمل می کند.

     

    بنابراین اسمارت چین (Smart Chain) به پروژه های اکوسیستم بایننس (Binance) اجازه می دهد برنامه های غیرمتمرکز (DApps) پیچیده را بر اساس ماشین مجازی اتریوم (Ethereum’s Virtual Machine) ایجاد کنند. این تیم گفته است که این ویژگی اغلب از سوی پروژه های اکوسیستم آن درخواست می شده است.

     

    مکانیزم اجماع (consensus) مشابه گواه اثبات سهام (Proof-of-stake)

    الگوریتم اجماع زنجیره جدید (Proof of Staked Authority) نامیده می شود. اگرچه در عمل ، مانند بسیاری از سیستم های مبتنی بر اعتبارسنجی شبیه به اثبات سهام توزیع شده (Distributed Proof-of-Stake) ای او اس (EOS) عمل می کند.

     

    همانند (EOS) ، در این پروژه نیز مجموعه ای از ۲۱ اعتبارسنج فعال وجود دارد که به نوبت به تولید بلاک می پردازند و سپس توسط دارندگان (BNB) که توکن های خود را بر اساس اولویت خود قفل می کنند به آن ها رأی داده خواهد شد، دقیقاً مانند (EOS) .

     

    این الگوریتم اجماع همچنین ویژگی اسلشینگ (slashing) سهام ، یک مکانیزم حفاظتی در برابر اقدامات غیرقانونی را ارائه می دهد، . اسلشینگ ، اعتبارسنج ها را به دلیل امضای چند نسخه پیشنهادی از یک زنجیره جریمه می کند، درواقع مشکلی که به اصطلاح “در خطر نبودن منبع  (nothing at stake) ” نامیده می شود را حل می کند. وایت پیپر همچنین متذکر می شود که حتی اگر کمتر از یک سوم از اعتبارسنج ها مخرب باشند و به درستی عمل نکنند، سیستم کاملاً ایمن باقی می ماند ، که این یک ویژگی مشترک در بین الگوریتم های تحمل خطای بیزانس (Byzantine Fault Tolerant) است.

     

    شایان ذکر است که با توجه به ساختار مالی توکن های (BNB) ، که برای پرداخت هزینه های بایننس (Binance) استفاده می شوند ، احتمالاً این اکسچنج همیشه دارای یک سهام غالب در شبکه خواهد بود.

     

    پاداش های استیکینگ (Staking)

    اسمارت چین (Smart Chain) توکن های جدیدی را به عنوان پاداش بلاک تولید نمی کند ، به این معنی که تمامی پاداش ها در هزینه های تراکنش های زنجیره خواهد بود. اعتبارسنج ها می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند ، اگرچه تیم از قبل حمایت خود را از طرح های تخفیف اعلام کرده است ، به این صورت که استیکرها (stakers) در ازای تعهد خود برای رای دادن به اعتبارسنج ، بخشی از پاداش ها را دریافت می کنند.

     

    جنبه جالب طرح پیشنهادی این است که سهم هر اعتبار سنج از هزینه تراکنش بستگی به میزان سهام ضمانت شده توسط آنها ندارد. این بدان معناست که کاربران به دلیل ضمانت اعتبارسنج های معروف جریمه خواهند شد ، زیرا آنها باید جوایز را با شرکت کنندگان بیشتری به اشتراک بگذارند.

     

    این تیم استدلال می کند که “این امر در واقع از تمرکز سهام و مشکل ” برنده همیشه برنده خوهد بود  winner wins forever  “که در برخی از شبکه های دیگر مشاهده می شود جلوگیری می کند.”

     

    این امر می تواند یک راه حل پیشگیرانه برای انتقاد رایج از گواه اثبات سهام باشد ، که گفته می شود به عنوان سیستمی عمل می کند که با استفاده از آن “ثروتمندان ثروتمندتر می شوند.”

     

    ترجمه شده توسط دلاریپتو

     

    بیشتر بخوانید

     

    منبع: بایننس چین (Binance Chain) وایت پیپر مربوط به یک بلاکچین (Blockchain) قرارداد هوشمند را منتشر کرده است