مقالات بیت کوین

بایگانی
آخرین مطالب

۱۶۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

۴ دلیل اینکه چرا قیمت بیت کوین رو به کاهش است

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۳۴ ق.ظ | سرور ح | ۰ نظر

 

روز دوشنبه قیمت بیت کوین (BTC) به طور ناگهانی به زیر حمایت ۷۴۰۴۰ دلاری سقوط کرد و به ۶۴۰۰ دلار کاهش یافت. همان طور که در تاریخ ۲۲ و ۲۷ نوامبر ، ۶٫۸۰۰ دلار به عنوان پشتیبانی در نظر گرفته شده بود ، بنابراین تعدادی از معامله گران از قبل این قیمت را به عنوان نقطه ای اعلام کردند که در صورت پولبک (pullback) قیمت ، بیت کوین (Bitcoin) در آن نقطه قرار می گیرد.

در زمان نگارش این مقاله ، بیت کوین (Bitcoin) در تلاش است تا ۶،۶۰۰ دلار را حفظ کند و در صورت عدم موفقیت حفظ سطح فعلی ، معامله گران به دنبال قیمتی می گردند که از الگوی آشنای حمایت کانال نزولی بلند مدت با قیمت ۶۴۰۰ دلار پیروی کنند. بیایید به چند دلیل فنی نگاهی بیندازیم که چرا بیت کوین BTC / USD اکنون کاهش قیمت ۷ ماهه را دنبال می کند.

بازار نزولی از چندین بازه زمانی عبور می کند

همان طور که توسط (Keith Wareing) ، تحلیلگر Cointelegraph ذکر شده است ، بیت کوین (BTC) در چندین بازه زمانی روندی بسیار نزولی دارد.

علاوه بر این ، حرکت نزولی دیروز برای اولین بار از ماه ژوئن هنگامی که خط سیگنال از خط (MACD) عبور کرد ، عبور نزولی را بر روی واگرایی همگرایی میانگین متحرک ماهانه (MACD) ایجاد کرد.

(MACD) حرکتی  منفی دارد

BTC USD MACD monthly chart. Source: TradingView

هیستوگرام ماهانه (MACD) نیز منفی است ، و این نشان می دهد که ممکن است روند نزولی بیشتری برای بیت کوین (Bitcoin)  اتفاق بیفتد.

روند نزولی از میانگین متحرک (MA) های کلیدی بلند مدت می گذرد

BTC USD daily chart. Source: TradingView

یکی دیگر از علائم ناامید کننده در چهارچوب زمانی روزانه ، گذر روند نزولی بین میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ روزه است ، چیزی که طبق نمودار زیر اغلب اتفاق نمی افتد.

به نظر می رسد که روند صعودی جهش های ۶٫۸K  دلاری را واگذار کرده است

بازه زمانی روزانه همچنین نشان می دهد که شاخص مقاومت نسبی (RSI) به شدت وارد منطقه ی (oversold) شده است و عدم پیگیری معامله گران از خرید ، به معنای آن است که یک (oversold) شدید در بازار رخ خواهد داد.

آخرین باری که قیمت بیت کوین (Bitcoin)  به ۶۵۲۲ دلار کاهش یافت ، شاخص مقاومت نسبی (RSI) به ۲۲ کاهش یافت بنابراین اگر فروش بیت کوین از سر گرفته شود ، (RSI) به راحتی می تواند دوباره به این سطح سقوط کند.

روبرویی مجدد با حمایت پایین کانال نزولی با قیمت ۶۴۰۰ دلار ، برای قیمت بیت کوین(Bitcoin) فاجعه بار نیست. معامله گرانی که بازه زمانی هفتگی را تجزیه و تحلیل می کنند ، به یاد خواهند آورد که بیت کوین (Bitcoin) نزدیک به ۸ ماه قبل از نوامبر ۲۰۱۸ که به ۳۱۰۰ دلار سقوط کرد در ۶K دلار معامله میشد.

علاوه بر این ، معامله گران فصلی به یاد خواهند آورد که همه قبل از سقوط ناگهانی هارد فورک (hard fork) بیت کوین کش  Cash (BCH)  در نوامبر سال ۲۰۱۸ ،  ۶ هزار دلار را کف (bottom ) نامیده بودند ، که شاید یکی از دلایل افت غیرمنتظره به ۳ K دلار باشد.

همان طور که در محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات (VPVR) در بازه زمانی هفتگی نشان داده شده است ، بیت کوین (Bitcoin) پشتیبانی حدود ۶،۳۰۰ دلار و سپس زیر ۶،۲۰۰ دلار دارد و قیمت می تواند به سرعت به ۵،۳۵۰ دلار کاهش یابد که در آنجا پشتیبانی ، از حرکت پارابولیکی بیت کوین (Bitcoin) از ۳،۱۲۰ دلار در ماه فوریه ایجاد شده است.

BTC USD weekly RSI chart. Source: TradingView

شاخص مقاومت نسبی(RSI) در بازه زمانی هفتگی در ۳۹٫۶ است و به آرامی به سمت محدوده ی (oversold) می رود. آخرین باری که (RSI) هفتگی به (oversold) رسید ، در تاریخ ۱۰ دسامبربود که قیمت آن ۳،۱۶۰ دلار و ۲۱ ژانویه با ۳۴۲۵ دلار بود.

دابل باتم (Double bottom)  یا هیچی؟

در حالی که تجزیه و تحلیل به دنبال کاهش ۵،۳۰۰ یا ۴۱۰۰ دلاری نیست ، حرکت قیمت بیت کوین (Bitcoin) در چند بازه زمانی نشان از روند نزولی بیشتر دارد ، بنابراین بسیار مهم است که واقع گرایانه و صادقانه به این موضوع بپردازیم نه اینکه طبق احساسات و امید حرکت کنیم.

از طرفی همیشه این احتمال وجود دارد که قیمت بتواند در ۶ هزار و ۵۲۰ دلار ، دابل باتم (double bottom) ایجاد کند ، چیزی که در ۲۵ نوامبر و ۱۷ مه ۲۰۱۹ مشاهده شد.

درنهایت ، قیمت بیت کوین (Bitcoin) باید منطقه برجسته شده صورتی را بین ۶،۷۰۰ و ۶،۳۰۰ دلار حفظ کند تا از افت نزولی ماه مه تا آوریل در منطقه ۴،۹۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار جلوگیری کند.

در این میان ، معامله گران باید به دابل باتم(double bottom)  احتمالی خود در حدود ۶ هزار و ۶۳۰ دلار توجه کنند و با توجه به اینکه شاخص مقاومت نسبی (RSI) و سهام (Stoch) روزانه و هفتگی (oversold) هستند ، معامله گران تهاجمی ممکن است از پرش (oversold)  استفاده کنند ، که به نظر می رسد با نزدیک شدن بیت کوین (Bitcoin) به حمایت کانال نزولی بلند مدت ۶۴۰۰ دلار ، این اتفاق بیفتد.

معامله گران محتاط می توانند ببینند که چگونه معامله گران و قیمت ، نسبت به این پرش (oversold)  واکنش نشان می دهند (حتی اگر این اتفاق بیفتد) ، و همچنین می توانند منتظر بمانند تا ببینند آیا (RSI) روزانه به شدت (oversold) می شود تا یک (double bottom)  را در ۲۲ تشکیل دهد.

تجارت نسبتاً بدون ریسک ممکن است شامل بالا و پایین شدن ۶٫۵۰۰ تا ۶،۴۰۰ دلار با ضرر متوقف شده در نزدیکی ورودی باشد. اگر این تاکتیک ثمربخش باشد ، گزینه ی بعدی ممکن است راه اندازی یک اهرم کم با قیمت ۵،۳۰۰ دلار یا حداقل بازی جهش (oversold)  عمیق در این قیمت باشد.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

 

بیشتر بخوانید

 

منبع:  ۴  دلیل اینکه چرا قیمت بیت کوین رو به کاهش است

 

کاربران بیت کوینی (BTC) که از ابزار حفظ حریم خصوصی (CoinJoin) استفاده می کنند تا از گزینه ی ناشناس بودن برای معاملات خود استفاده کنند ، پس از انکه اکسچنج بایننس (Binance) مبالغی از دارایی ها را فریز کرده با یک هشدار مهم مواجه شده اند.

در یک بحث و گفتگو در توییتر که در تاریخ ۱۹ دسامبر آغاز شد ، کاربری با نام (Catxolotl) آنچه را که شامل مکاتباتی از کارمندان بایننس (Binance) سنگاپور به نظر می رسید بارگذاری کرد و اظهار داشت که آنها “تحقیقاتی” در خصوص برداشت مقدار نامعلومی بیت کوین (BTC) را آغاز کرده اند.

بایننس (Binance) : ما از استفاده از (CoinJoin) “چشم پوشی نمی کنیم و چنین اقدامی را نمی پذیریم”

به گفته آنها دلیل این امر این است که (Catxolotl) از طریق تهیه کننده کیف پول (Wasabi) از (CoinJoin) استفاده می کند. یک نماینده بایننس (Binance) این موضوع را در نظرات خصوصی تأیید کرد و توضیح داد:

” بایننس اس جی (Binance SG) تحت شرایطی که توسط (MAS) و شریک قانونی (MAS)  ، به نام (Xfers) تعریف شده عمل می کند. از این رو کنترل های (AML CFT) برای (Binance SG) تنظیم شده اند. متأسفانه ، این کاربر یکی از مکانیسم های کنترل ریسک ما را به کار انداخته است و بنابراین ما یک تحقیق عمیق تر در این خصوص انجام خواهیم داد. ”

کوین جوین (CoinJoin) از روشی برای گروه بندی معاملات بیت کوین (Bitcoin) ، “میکسینگ (mixing) ” خروجی تراکنش خرج نشده (UTXOs) و مخفی کردن افرادی که مبالغ را ارسال کرده اند و مخفی کردن میزان مبلغ و ادرس موجود برای افزایش حریم شخصی کاربران ، استفاده می کند.

طبق گفته ی بایننس (Binance) ، از جمله مدیرعامل آن چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) معروف به “CZ”)) ، طبق قانونگذاری سنگاپور، معاملات (CoinJoin) دیگر مورد قبول نبوده است.

“با این وجود ، در این مقطع بایننس سنگاپور (Binance Singapore) هیچ گونه معامله ای را که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با قمار ، (P2P) و خصوصاً سایت های دارک نت (darknet) و میکسر (mixer) در ارتباط باشد ، نمی پذیرد.”

(Catxolotl) تأیید کرد که پس از این موضوع مالکیت وجوه را به دست آورده است:

“به روز رسانی: من پس از تعهد برای عدم میکس (utxo) ها دوباره وجوه خود را برگردانم. امیدوارم همه چیزی از این جریان به دست آورند. ”

فراتر از کنترل همه ؟

از آنجا که نه بایننس (Binance) و نه (CZ) حاضر به عذرخواهی از آنچه پیروی از قوانین محلی نامیده میشوند نبوده اند ، بحث و جدلی جدی در رسانه های اجتماعی رخ داد ، و چهره های مشهور بیت کوین (Bitcoin) در خصوص تصمیم برای ریشه کن کردن معاملات با حریم خصوصی افزایش یافته ، به بحث و جدل پرداختند.

(Bitcoin Twitter handle) در توییتر خود نوشت ، “برخی ازوکلا از استفاده از (CoinJoin) به عنوان” بهترین اقدام ” نام می برند اما شما را از خطرات آن آگاه نمی سازند.” و (Giacomo Zucco) را تگ کرد.

سپس ادامه داد:

” جهت اطلاع شما  ، خطر استفاده از کوین جوین این است که ، چینالیسیز (chainalysis) یا دیگر موارد “میزان ریسک “شما را افزایش می دهند.  بایننس  و دیگر موارد از این فروشندگان استفاده می کنند و داده ها را به اشتراک می گذارند. ”

(Zucco) در این باره پاسخ داد ، و نسبت به  نظرات مختلف صنعت نسبت به آنچه با توجه به اینکه بیشتر مصرف کنندگان به تعامل با بیت کوین (Bitcoin ) می پردازند ، همچنان یک چالش جدی باقی مانده است ، تأکید کرد.

وی نوشت: “برخی از (CoinJoin) استفاده نمی کنند تا ماموران دولتی و سیاستمداران را راضی نگهدارند ، اما لزوماً شما را از خطرات آن آگاه نمی کنند.”

وی در پایان گفت:

” جهت اطلاع شما ، خطر استفاده نکردن از (CoinJoin) توسط همه افراد مورد استفاده قرار می گیرد ، از جمله آدم رباها ، اخاذ ها ، متجاوزان ، رقبا و همسران سابق دیوانه.”

این جنجال به خود (Wasabi) و (CoinJoin) گسترش یافته است. نیکلاس دورییر (Nicolas Dorier) ، خالق دروازه پرداخت بیت کوین (Bitcoin )  اوپن سورس بیت پی (BTCPay) ، به نظراتی مبنی بر اینکه (Wasabi) می تواند چگونگی معاملات خود را با اکسچنج ها کنترل کند پاسخ داد.

“هر کسی که می گوید(wasabiwallet) روشی فنی برای جلوگیری از آزار و اذیت کاربران خود توسط بایننس (binance) دارد ، مزخرف می گوید ! هیچ طرح کوین جوینی (coinjoin) نمی تواند در حال حاضر از این امر جلوگیری کند. ”

در همین حال (CZ) یک پست اختصاصی وبلاگ در مورد ماهیت قوانینی که بایننس Binance() موظف به رعایت آن است منتشر کرده است.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

 

منبع: بایننس اعلام کرده است که بیت کوین های فریز شده را در صورتی که کاربر قول دهد که ازکوین جوین استفاده نکند باز می گرداند

 

در اجلاس سران کشورهای مسلمان از جمله مالزی ، ترکیه ، ایران ، قطر و اندونزی ، رئیس جمهور ایران پیشنهاد ایجاد یک سرمایه گذاری اسلامی برای کاهش تکیه به دلار آمریکا را ارائه داد. نخست وزیر مالزی از ایده ی ایجاد کریپتوکارنسی مشترک برای کشورهای مسلمان حمایت می کند.

کریپتوکارنسی مشترک اسلامی

نخست وزیر مالزی ، ماهاتیر محمد (Mahathir Mohamad) ، رئیس جمهور ایران ، حسن روحانی و رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdogan) ، روز پنجشنبه در مورد احتمال ایجاد کریپتوکارنسی مشترک برای کشورهای مسلمان بحث و گفتگو کردند. این بحث در “اجلاس کوالالامپور ۲۰۱۹” برگزار شد ، یک رویداد چهار روزه که از چهارشنبه آغاز شده است.

رهبران کشورهایی مانند مالزی ، ترکیه ، ایران ، قطر و اندونزی در این اجلاس شرکت کردند. وب سایت رسمی دفتر نخست وزیر مالزی نوشته است هدف آنها “بحث و گفتگو و یافتن راه حل های جدید برای مشکلات جهان اسلام و همچنین رفاه مسلمانان و به طور کلی کشورهای مسلمان ” می باشد.

آسوشیتدپرس گزارش داد ، رهبران مالزی ، ترکیه و ایران در جلسه میزگردی در روز پنجشنبه به گفتگو پرداختند و در این جلسه موضوع کریپتوکارنسی اسلامی مورد بحث قرار گرفت.

روحانی پیشنهاد داد که با تجارت کشورهای مسلمان در ارزهای محلی و ایجاد یک کریپتوکارنسی اسلامی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا و تأثیر آن در نوسانات بازار ، یک سیستم پرداخت اسلامی را با همکاری کشورهای مسلمان ایجاد کنند.

این خبرنامه اظهار داشت: روحانی همچنین ملل مسلمان را ترغیب کرد که “همکاری های مالی و تجاری را برای مقابله با آنچه که او تسلط اقتصادی آمریکا توصیف می کرد ، تعمیق بخشند.” به نقل از وی ، “جهان اسلام باید تدابیری را برای نجات خود از سلطه دلار ایالات متحده و رژیم مالی آمریکا طراحی کند.” ایالات متحده آمریکا در حال حاضر تحریم هایی را علیه ایران اجرا کرده است. علاوه بر این ، کمیته سنای امریکا هفته گذشته لایحه ای را برای اعمال تحریم ها علیه ترکیه نیز تصویب کرد.

روحانی همچنین در مورد اینکه چگونه افزایش افراط گرایی ، همراه با سایر چالش ها از جمله حاکمیت ضعیف ، فقر و فساد ، حاکمیت اسلامی را به خطر انداخت و راه را برای مداخلات غربی ها در سوریه ، یمن ، افغانستان و سایر ملل مسلمان هموار کرد صحبت کرده است

.پاسخ نخست وزیر مالزی به پیشنهاد کریپتوی اسلامی

پس از این جلسه ، از نخست وزیر مالزی در مورد پاسخش به پیشنهاد روحانی مبنی بر ایجاد کریپتوکارنسی مشترک مسلمانان ، از سوی رسانه ها سؤال شد. به نقل از (Bernama) ، خبرنامه دولت مالزی:

نخست وزیر مالزی ، دکتر تون ماهاتیر (Tun Dr Mahathir) گفت که او موافق ایده ایجاد کریپتوکارنسی مشترک برای کشورهای مسلمان است و در این راستا همکاری خواهد کرد.

به نقل از وزیر مالزی گفته شده است : “این نخستین باری است که ما می بینیم ایران و همچنین ترکیه عقیده دارند که اگر دلار آمریکا را نداشته باشیم ، می توانیم از ارز خود یا یک ارز مشترک استفاده کنیم که ما (ملل مسلمان) در صورت توافق می توانیم چنین ارزی را ایجاد کنیم.”

وی در ادامه گفت : “مالزی مدت ها قبل ایده ارز مشترک برای ملل اسلامی را مطرح کرده بود ، اما قدرت های بزرگ جهان پس از آن با این پیشنهاد مقابله کرده بودند … این بدان دلیل است که وقتی ارزهای آنها توسط دیگر کشورها استفاده می شود ، قدرت بیشتری به آنها می دهد.” نخست وزیر مالزی همچنین گفت که مالزی مایل به همکاری با ایران و ترکیه در زمینه های مختلف فناوری است زیرا فناوری در این کشورها بسیار پیشرفته تر از سایر کشورهای مسلمان است.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

 

بیشتر بخوانید

 

منبع: ایران ، ترکیه و مالزی درباره ایجاد رمزارز اسلامی به بحث و گفتگو پرداختند

 

پس از اینکه (CNBC) ایده ی ۲۵۰،۰۰۰ دلاری در سال های آینده را مطرح کرد ، در ۲۰ دسامبر بیت کوین (BTC) حمایت رسانه های مین استریم را به دست آورد.

در اپیزودی از بخش (Fast Money) این شبکه ، چندین سرمایه گذار معروف معتقد به بازار صعودی بیت کوین (Bitcoin bulls) برای ارائه تصویری از آینده ی کریپتوکارنسی با یکدیگر همکاری کردند.

کلی (Kelly) با پیش بینی قیمت بیت کوین (Bitcoin) دراپر (Draper) موافق است

برایان کلی (Brian Kelly) تحلیلگر ، به تام لی (Tom Lee) ، بنیانگذار (Fundstrat Global Advisors) پیوست و اظهار داشت که در این مدت ، افزایش قیمت سرسام آور و حتی یک هدف منطقی نیز ممکن است.

کلی (Kelly)  سخنان سرمایه گذار تیم دراپر(Tim Draper) ، که در اوایل هفته ادعا کرده بود که بیت کوین (BTC / USD) می تواند به محض پایان سال آینده به ۲۵۰ هزار دلار برسد ، را باور داشت.

کلی (Kelly) این واقعیت را تأیید کرد که این سطح مناسب کانال قیمت بیت کوین (Bitcoin) است که از سال ۲۰۱۳ آن را حفظ کرده است .

وی گفت: “اگر بیت کوین (Bitcoin) فقط در این الگو باقی مانده است – و این یک تحلیل عادی است که مردم در تمام کلاس های سرمایه گذاری انجام می دهند – اگر فقط در آن کانال باقی بماند ، بالای این کانال حدود ۲۰۰،۰۰۰ – ۲۵۰،۰۰۰ دلار خواهد بود.”

در صورت رسیدن به این نقطه ، بیت کوین (Bitcoin) حدود ۵۰٪ از میزان طلای ترکیبی جهان یا ۴٫۵ تریلیون دلار بازار را در اختیار خواهد داشت. بیت کوین (Bitcoin) به عنوان یک سرمایه گذاری ، در این دهه پیش از چندین مرتبه از طلا فراتر رفته است.

کلی(Kelly)  ادامه داد: “من فکر می کنم تیم دراپر(Tim Draper)  فکر می کند – و من قطعا برخی از نظرات او را قبول دارم – که بیت کوین (Bitcoin) قصد دارد سهم بازار را از طلا بگیرد”.

اصول انتخاب شده ی بیت کوین (BTC)

در حالی که هیچ یک از پیش بینی ها به هیچ وجه به چیز جدیدی اشاره نمی کند ، تمایل (CNBC) برای ارائه نمای صعودی از بیت کوین ((Bitcoin پس از هفته ها کاهش قیمت ، نشانگر تضادی با سایر رسانه های مین استریم است.

به طور کلی ، رسانه چیز جدیدی را پوشش نمی دهد ، همان طور که مقاومت سطوح پائین تر در برابر اوج تمام وقت ادامه دارد ، که فقط توسط یک پیش بینی منفی گاه به گاه بر روی آن تاکید می شود. روز چهارشنبه ، نیویورک پست ادعا کرد (New York Post) که قیمت بیت کوین (Bitcoin)  “در طول تعطیلات سقوط کرده است”.

جدا از رسانه ها ، علاقه جستجوی جهانی بیت کوین  (Bitcoin) ، به ویژه با وجود کاهش پاداش در ماه می ۲۰۲۰ ، در هفته های اخیر روند چشمگیری را نشان داده است.

همان طور که در همین حال Cointelegraph گزارش داده است، تمایل به چرخه های تجاری تقریبا برابر با کف بازار نزولی بیت کوین  (Bitcoin) دقیقا در این زمان در سال ۲۰۱۸ است.

شاخص های مختلف در حال حاضر نشان می دهد که بیت کوین (BTC / USD) در یک نقطه انفجاری قرار دارد و روند صعودی براساس سابقه ی تاریخی ممکن است.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

 

بیشتر بخوانید

 

منبع: بیت کوین (Bitcoin) می تواند ۵۰ درصد از سهام بازار طلا را به دست آورد و به ۲۵۰،۰۰۰ دلار برسد

 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC) تصمیم گیری خود را در مورد بیت کوین (bitcoin) و پیشنهاد صندوق قابل معامله اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده (ETF) که توسط ویلشایر فونیکس (Wilshire Phoenix) ارائه شده بود ، به تعویق انداخته است.

براساس سندی که روز جمعه منتشر شد ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC) به ارزیابی پیشنهادی که برای اولین بار در اوایل تابستان امسال ارائه شده بود ، ادامه خواهد داد و ۲۶ فوریه ۲۰۲۰ را به عنوان تاریخ اعلام تصمیم بعدی خود برای تأیید یا رد پیشنهاد (ETF) تعیین کرده است.

این قانونگذار اوراق بهادارهیچ گونه (ETF) بیت کوین (bitcoin) را تا کنون تایید نکرده است ، و در دو سال گذشته بیش از ده ها مورد را رد کرده است. این سازمان به نگرانی هایی درباره دستکاری بازار و نظارت به عنوان دو زمینه ای اشاره کرده است که دوست دارد قبل از تصویب (ETF) به آنها رسیدگی شود.

ویلشایر فونیکس (Wilshire Phoenix) معتقد است که راهی برای رفع این نگرانی ها پیدا کرده است.  بنیانگذار و شریک مدیریت ویلیشایر فونیکس به نام ویلیام هرمن (William Herrmann) در مصاحبه ای با (CoinDesk) در ماه نوامبر گفت: این واقعیت که پیشنهاد شرکت وی ، که توسط (NYSE Arca) ثبت شده است ، یک اطمینان چند دارایی (multi-asset trust) است و از آن در برابر نوسانات قیمت بیت کوین (bitcoin) محافظت می کند.

در صورت افزایش نوسانات ، اطمینان به طور خودکار تعادل خود را تنظیم می کند تا میزان قرار گرفتن خود در معرض بیت کوین (bitcoin)  را کاهش داده و میزان مواجهه با اوراق خزانه داری (Treasury bills) را افزایش دهد. با کاهش بی ثباتی ، در معرض اوراق خزانه داری نیز قرار می گیرد.

این شرکت در ۱۸ دسامبر در تلاش برای کاهش این نگرانی ها با ارسال نامه ای اقدام کرد. هرمن (Herrmann) در روز جمعه به (CoinDesk) گفت که این نامه “تفاوت های [کالای مبادله شده] از نظر ساختاری و اساسی با برنامه های (ETP) مربوط به بیت کوین (bitcoin) قبلی را شرح می دهد.”

“و در ادامه گفته می شود که چگونه دو بازار مرتبط با اطمینان – که از طرف کمیسیون به عنوان” بازارهای قانونی بزرگ “یاد شده اند – بازار آتی بیت کوین (CME) هستند و بازار نقدی هستند که از پنج اکسچنج سازنده تشکیل شده است که قیمت گذاری برای CME CF BRR() را تعیین می کنند “.

وی گفت : این پنج اکسچنج شامل کوین بیس (Coinbase) ، کراکن (Kraken) ، ایت بیت (itBit) ، بیت استمپ (Bitstamp) و جمینی (Gemini) است و آنها نماینده اکثریت بازار بیت کوین (bitcoin) دلار ایالات متحده هستند. اکسچنج ها همچنین دارای توافق های اشتراک گذاری نظارت با ارزیابی های (CME) و (CF) ، مدیر اجرایی نرخ مرجع هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا (SEC) به زودی (ETF) بیت کوین (bitcoin)  را تأیید خواهد کرد یا خیر. با وجود عدم تایید اخیر ، هنگامی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC)،  آخرین پیشنهاد مدیریت دارایی (Bitwise) را رد کرد ، بر نگرانی های سازمان افزوده شد.

نمایندگان کمیته (SEC) در حال بررسی مجدد این عدم پذیرش هستند ، اگرچه هنوز مشخص نیست چه زمانی ممکن است به یک تصمیم نهایی برسند.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

 

بیشتر بخوانید

منبع: کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده امریکا (SEC) تصمیمات خود مربوط به پیشنهاد (ETF) بیت کوین (bitcoin)  ویلشایر فونیکس (Wilshire Phoenix) را در ماه فوریه منتشر می کند

 

مطابق نامه ای که توسط هشت نماینده مجلس آمریکا در روز جمعه منتشر شده است ، اخیراً راهنمای مالی کریپتوی ایالات متحده گمراه کننده بوده است.

طبق نامه ای که توسط نمایندگان تام امر Tom Emmer ((R-Minn ، بیل فاستر Bill Foster (D-Ill.)،  دیوید شوویکرت David Schweikert (R-Ariz.) ، دارن سوتو Darren Soto (D-Fla.) ، لنس گودن Lance Gooden (R-Texas)، فرنچ هیل French Hill (R-Ark.) ، مت گیتز Matt Gaetz (R-Fla.) و وارن دیویدسون Warren Davidson (R-Ohio) منتشر شده است ، آخرین راهنمای خدمات درآمد داخلی (IRS) برخی از جنبه های مفید مالیات برای کریپتوکارنسی ها را روشن می کند ، اما با این وجود هنوز تکمیل نیست و مواردی باید به آن اضافه شود.

تعدادی از نمایندگان مجلسی که نامه را امضا کردند ، از جمله امر (Emmer) ، سوتو (Soto) ، فاستر (Foster) و شوویکرت (Schweikert) ، اعضای گروه (Congressional Blockchain Caucus) ، یک گروه رسمی از قانونگذاران هستند که طرفدار فناوری بلاکچین (blockchain) و کریپتوکارنسی ها می باشند . این نامه نخستین بار در روز جمعه توسط سازمان پژوهشی صنعت به نام کوین سنتر (Coin Center) به اشتراک گذاشته شد.

خدمات درآمد داخلی (IRS) در ماه اکتبر راهنما های مربوط به مالیات بر دارایی های کریپتوکارنسی را منتشر کرد و به هزینه های اساسی و فورک ها (Fork) پرداخت ، دو سؤال همیشگی و قدیمی که جامعه ی کریپتو همیشه داشته است.

با این حال ، راهنمای جدید سؤالات جدیدی را نیز ایجاد کرده است ، خصوصاً پیرامون ایردراپ ها (airdrop) و فورک های (fork) ناخواسته. برای خریدهای کوچک مانند یک فنجان قهوه نیز هزینه ی مالیاتی کمتری وجود ندارد.

نامه ی منتشر شده در روز جمعه با اشاره به این فورک های (Fork) ناخواسته و ایردراپ ها(Airdrop)  به عنوان یکی از موارد عمده نگرانی ، خاطرنشان کرد : به نظر می رسد که راهنمای فعلی نشان می دهد افراد نسبت به هر کریپتوکارنسی ای که در نتیجه ی یک هارد فورک (hard fork) یا ایردراپ (airdrop) به دست می آورند ، صرف نظر از این که آیا آنها از دریافت این کریپتوکارنسی ها آگاه هستند یا خیر ملزم به  پرداخت مالیات هستند.

در این نامه آمده است: “این امر مسئولیت مالیاتی و اجرایی غیرقابل قبول بالقوه ای را برای کاربران این فن آوری های مهم جدید ایجاد می کند و موجب نتایج ناعادلانه ای می شود.” در ادامه ی نامه گفته شده است : “ما انتظار نداریم که این نتیجه تعیین شده ی این راهنما باشد ، و ما از خدمات درآمد داخلی (IRS) می خواهیم تا این موضوع را روشن کند.”

نامه به طور خاص می پرسد:

“آیا (IRS) قصد دارد فرضیه های ایردراپ و فورک خود را روشن کند تا با ماهیت واقعی این وقایع در اکوسیستم کریپتوکارنسی مطابقت داشته باشد؟ چه موقع (IRS) این شفاف سازی را ایجاد می کند؟”

“آیا (IRS) قصد دارد استاندارد خود را برای تسلط و کنترل دارایی های فورک شفاف سازد و تایید می کند در بعضی موارد اقدامات مثبت انجام شده برای  تسلط و کنترل مالیات دهندگان ضروری است؟”

“آیا( IRS) قصد دارد راهنمای فعلی یا هرگونه راهنمای آینده را به صورت معطوف به گذشته استفاده کند ، یا آیا (IRS) راهنمای پیشنهادی را به گونه ای صادر می کند که قابل توجه و اظهار نظر باشد؟”

در این نامه همچنین آمده است که نمایندگان “نگران هستند که فرم راهنما نشان می دهد که این یک قانون” ثبت شده “است.”

نمایندگان مجلس نوشتند که آنها امیدوارند که (IRS) به اقداماتش در خصوص کریپتو عنوان یک حیطه ی “جدید و در حال توسعه” ادامه دهد و امیدوارند که سؤالات ذکر شده “در اسرع وقت” پاسخ داده شود.

(IRS) تلاش های خود را در زمینه مالیات بر معاملات کریپتو تکمیل کرده است ، نامه هایی را برای کاربران اکسچنج ارسال می کند و هشدار می دهد که ممکن است نیاز به ثبت مجدد درآمد خود داشته باشند و سوالی در مورد کریپتوکارنسی در فرم ۱۰۴۰ خود اضافه می کند.

نامه ی منتشر شده در روز جمعه تنها جدیدترین نامه بین چندین مورد قبلی است که توسط قانونگذاران به (IRS) ارسال شده است و از این سازمان خواسته است تا شفاف سازی کند.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

 

منبع: 

قانونگذاران آمریکا از طریق ارسال نامه ی جدیدی از خدمات درآمد داخلی (IRS) درخواست می کنند که قوانین مالیاتی کریپتو را در خصوص ایردراپ ها (Airdrop)  و فورک ها (Fork) شفاف سازی کند

 

غول اینترنتی چینی (Alibaba Group) موفق به کسب دو حق اختراع ایالات متحده شده است که برای ایمن تر و سریع تر ساختن شبکه بلاکچین (blockchain) آن طراحی شده اند.

یک اختراع با هدف کاهش زمان برای تأیید داده های بلاک است ، در حالی که دیگری برای کمک به شرکت کنندگان در تعیین مدت اعتبار برای انجام معامله در یک شبکه بلاکچین (blockchain) طراحی شده است.

هر دو حق ثبت اختراع این هفته توسط دفتر ثبت اختراع وعلائم تجاری ایالات متحده (USPTO) تصویب شده اند.

این مصوبات در حالی صورت می گیرد که (Ant Financial) ، بازوی فین تک علی بابا (Alibaba) ، از راه اندازی کنسرسیوم (Ant Open Blockchain Alliance) ، کنسرسیومی که برای تأمین مالی مشاغل کوچک و متوسط بر روی پلتفرم مستقر در بلاکچین (blockchain) آن ایجاد شده است ، خبر داد.

با توجه به پرونده ثبت اختراع ، وقتی داده ها به یک گره اضافه می شوند ، فناوری جدید میزان تأیید به روزرسانی گره را با استفاده از داده های تازه اضافه شده ، و نه تمام داده های موجود در بلاک ، تعیین می کند.

در این پرونده گفته شده : “این نرم افزار مشکلی را در فن آوری موجود کاهش می دهد و تقریبا رفع می کند ، این مشکل ، صرف زمان زیاد است زیرا میزان تأیید با استفاده از تمام داده ها در یک بلاک محاسبه می شوند.”

طبق پرونده علی بابا (Alibaba) ، اختراع دیگر برای تنظیم یک دوره اعتباریس برای یک معامله استفاده می شود ، به این معنی که شرکت کنندگان در یک شبکه بلاکچین (blockchain) می توانند معامله را در طی یک بازه زمانی معین از طریق یک ساعت فیزیکی یا یک ساعت منطقی انجام دهند .

به عنوان مثال ، بلاکچین (blockchain) می تواند یک کنسرسیوم بلاکچین (blockchain) باشد که متشکل از یک سرور پلت فرم پرداخت شخص ثالث ، یک سرور بانک داخلی ، یک سرور بانک خارجی و چندین دستگاه گره کاربر است که به عنوان دستگاه های عضو فعالیت می کنند.

در پرونده گفته شده : اپراتور بلاکچین (blockchain) می تواند یک دوره اعتبار را تنظیم کند و خدمات آنلاین مانند پرداخت فرا مرزی و نقل و انتقال دارایی را انجام دهد.

براساس گزارشی که در ماه نوامبر از شرکت تحلیلی بلاکچین (Blockchain) چینی به نام بلاک دیتا (Block Data) که در اختراعات بلاکچین (blockchain) چینی ثبت شده است منتشر شده ، علی بابا (Alibaba) یکی از سه شرکت برتر در زمینه ثبت اختراعات بلاکچین (blockchain) است ، به همراه (China Telecom) و (OneConnect) ، که شرکت تابعه یکی از بزرگ ترین شرکت های بیمه ی چین ، به نام (Ping An Insurance) است.

علی بابا (Alibaba) بیش ترین حق ثبت اختراعات مربوط به بلاکچین (blockchain) را در سال ۲۰۱۸ و ۹۰ فناوری مرتبط با بلاکچین (blockchain) را پس از (IBM) و (Bank of America) اجرا کرد.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

منبع: ثبت اختراعات شرکت علی بابا (Alibaba) می تواند بلاکچین (Blockchain) کنسرسیوم آن را تکمیل کند و به روند آن سرعت بخشد

 

استارتاپ فناوری بیت کوین (Bitcoin) به نام بلاک استریم (Blockstream) گفت: تیم نرم افزاری سی لایتنینگ (c-lightning) آن اولین تیمی است که نسخه عملیاتی از “پرداخت های چند بخشی” را منتشر می کند.

در حالی که نام ،  (c-lightning v0.8.0)  عبارتی دهان پر کن است ، این یک پیشرفت بزرگ برای تجربه کاربر لایتنینگ نتورک است ، یک لایه ی جدید که احتمالاً بهترین شانس بیت کوین (Bitcoin) در مقیاس گذاری برای پشتیبانی از پرداخت های بیشتر است. این تغییر ، پلامبینگ پرداخت های لایتنینگ نتورک را به روز رسانی می کند تا کاربران بتوانند پرداخت های لایتنینگ بزرگ تری را با میزان خطای کمتری ارسال کنند.

کریستین دکر (Christian Decker) ، توسعه دهنده لایتنینگ در یک پست وبلاگ توضیح می دهد : “تجربه کاربری مشتریان لایتنینگ موضوعی است که غالباً مطرح می شود و ما به همراه تیم هایی که در زمینه های دیگر ابزارهای لایتنینگ فعالیت می کنند ، در تلاش هستیم تا در بهبود وضع موجود تلاش کنیم. هدف ما این است که استفاده از لایتنینگ را مانند استفاده از کیف پول زنجیره ای (on-chain) آسان کنیم. ”

در حال حاضر ، به این آسانی نیست. این احتمال وجود دارد که نقدینگی کافی در شبکه برای پشتیبانی از معامله ، به ویژه برای پرداخت های بزرگ تر وجود نداشته باشد. یک کاربر ۰٫۵ بیت کوین (bitcoin) را در سراسر شبکه ارسال می کند. ولی درواقع از یک گره به بعدی پرتاب می شود تا اینکه به مقصد خود برسد. هر یک از این گره ها باید ۰٫۵ بیت کوین (bitcoin) داشته باشند که بتواند به گره بعدی منتقل شود.

اگر یکی از گره های موجود در مسیر، بیت کوین (bitcoin) کافی نداشته باشد ، کاربر شانسش را از دست می دهد و پرداخت انجام نمی شود و با خطا مواجه خواهد شد.

پرداخت های چند بخشی این مشکل را با امکان تقسیم پرداخت به قطعات کوچک تر که ارسال آن ها در شبکه آسان تر است حل می کنند ، زیرا یک کاربر می تواند بیت کوین (bitcoin) را از کانال های مختلفی که برای ارسال پرداخت استفاده می کنند ترکیب کند.

دکر (Decker) می نویسد: “پرداخت های چند قسمتی به گره لایتنینگ اجازه می دهند تا در هنگام پرداخت ، میزان گنجایش را در کلیه کانال های خود تقسیم کند ، و این امر ، پرداخت های بزرگ تری که هر کانال به تنهایی قادر به انجام آن نیست را امکان پذیر می کند.” “این امر به شدت می تواند دردسر های مدیریت چند کانال برای باز کردن و نحوه اختصاص بودجه به آنها را کاهش دهد ، زیرا اکنون می توانید آن ها را به سادگی و در صورت لزوم ترکیب کنید.”

قابل توجه است ، در حالی که این نسخه ، از ارسال این نوع پرداخت ها پشتیبانی می کند ، هنوز دریافت آنها امکان پذیر نیست. همچنان بر روی این قابلیت کار می شود.

دکر (Decker) ادعا می کند که تغییر کد همچنین قابلیت انعطاف پذیری کل شبکه ی پرداخت را “بسیار” افزایش می دهد. از آنجا که کاربرانی که در پرداخت ارسال می کنند ، کمتر احتمال دارد که با یک گره بزرگ ارتباط برقرار کنند ، این یک “نقطه شکست” است.

دکر (Decker) می نویسد:

ظرفیت بزرگ ترین کانال در زمان انجام پرداخت عاملی محدود کننده بود. به همین ترتیب کاربران برای افتتاح یک کانال واحد و با امکان ارسال بیش ترین میزان بودجه ، به گره ای که تا حد امکان پایدار باشد ، تمایل داشتند. این امر باعث شد تا کاربران قبل از باز کردن کانال با گره ها ، به میزان قابلیت گره ها امتیاز دهند ، زیرا این گره اکنون نقطه ضعف آنها خواهد بود ، یعنی اگر امتیاز این گره پایین بود ، نمی توانستند کار زیادی با آن انجام دهند. با پرداخت های چند بخشی ، کاربران اکنون می توانند کانال های مختلفی را با گره های متعدد باز کنند ، در حالی که در عین حال مطمئن هستند که در صورت نیاز ، این بودجه ها برای پشتیبانی وجود خواهند داشت. برای شبکه ، این به معنای اتصال بیشتر و مقاومت بهتر در برابر تهدید ناپدید شدن گره های بزرگ به صورت ناگهانی است. ”

بلاک استریم (Blockstream) می گوید این فناوری در نسخه های بعدی گسترش خواهد یافت.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

منبع: پرداخت های چند بخشی (Multi-Part) ممکن است میزان بیت کوین (Bitcoin) بیشتری را به لایتنینگ نتورک (Lightning Network) وارد کنند

 

مقامات شنژن شروع به تحت فشار قرار دادن مشاغل کریپتویی که در پایتخت فنی چین کار می کنند کرده اند. رسانه های چینی فاش کردند ، هشت شرکت ، دو اپراتور مشکوک پلتفرم های معاملاتی و شش شخص مشکوک به عرضه غیر قانونی کوین ، تحت بازجویی قرار گرفته اند. رسانه های چینی فاش کردند ، شرکت ها گزارش می دهند نمایندگان آن ها در جلسه‌ای که به میزبانی دفتر تنظیم مقررات مالی شنژن (Shenzhen Financial Regulatory Bureau) برگذار شده ، مورد بازجویی قرار گرفته اند.

اکسچنج ها و (ICO) ها تحت بازجویی

اندکی پس از استقبال از بلاکچین (blockchain) ، دولت چین به این نتیجه رسیده است که موضع منفی خود را در مورد کریپتوکارنسی ها ، حوزه های معاملاتی و عرضه اولیه کوین (ICO) تغییر ندهد. به عنوان مثال ، شعبه شانگهای بانک خلق چین (PBOC) ماه گذشته از تقویت “نظارت و کنترل برای جلوگیری از معاملات ارزهای مجازی” خبر داد. “یک تحقیق توسط بانک مرکزی نتیجه گرفت که تنها ۴۰۰۰ از ۲۸،۰۰۰ شرکت های بزرگ بلاکچین  (blockchain) در واقع با فناوری بلاکچین (blockchain) کار می کنند. گزارش “Bluebook on Blockchain” ادعا می کند که تاکنون ۲۵،۰۰۰ شرکت تلاش کرده اند توکن صادر کنند.

بعد از اینکه تحقیقات در مورد بازار محلی کریپتوکارنسی ابتدا در مرکز مالی شانگهای (Shanghai) و پایتخت پکن (Beijing) انجام شد ، ابتکاری ترین و پیشرفته ترین شهر چین از لحاظ تکنولوژی نیز اخطاری علیه تجارت کریپتو در منطقه خود صادر کرد. بلافاصله پس از آن ، دفتر تنظیم مقررات مالی شنژن (Shenzhen) فاش کرد که مقامات اجرای قانون ، ۳۹ شرکت مظنون به فعالیت های غیرقانونی مربوط به کریپتوکارنسی ها را شناسایی کرده است. قانونگذار مالی محلی اعلام کرد که پاکسازی در این بخش در آینده ای نزدیک آغاز می شود.

بازار فروش کریپتوی (۸BTC) گزارش داد ، در یک “جلسه اصلاحات” که توسط سازمان قانونگذاری مالی شنژن چهارشنبه گذشته ۱۸ دسامبر با مشارکت ۱۰ نهاد قانونگذار دیگربرگزار شد ، هشت شرکت اخیراً تحت بررسی و بازجویی قرار گرفته اند. براساس این گزارش ، اعتقاد بر این است که دو  مورد از این شرکت ها در ارائه خدمات تجارت کریپتو دست داشته اند ، در حالی که گفته می شود شش مورد دیگر با (ICO) های تعدادی از توکن ها مانند (KAN) ، (VSC) ، (HOB) ، (BST) و (MCC) در ارتباط هستند. قانونگذار ها گفتند که آنها هم تحقیقات آنلاین و هم آفلاین انجام داده اند. نماینده این سازمان در مورد این پرونده اظهار داشت:

این بدان معنا نیست که شرکت هایی که مورد بررسی قرار نگرفته اند مشکلی ندارند و شرکت هایی که امروز در جلسه مورد بازجویی قرار گرفته اند مشکل دارند.

سخت گیری در زمینه ی کریپتو تشدید خواهد شد

یک منبع در یکی از شرکت هایی که مورد بررسی قرار گرفته است اظهار داشت که قانونگذار ها می خواستند درباره وضعیت فعلی شرکت و دامنه فعالیت های تجاری آن اطلاعاتی کسب کنند. آنها همچنین تصریح کردند که شرکت های چینی نباید مشغول فروش توکن و سایر اقدامات مالی مربوط به کریپتو باشند. اخبار مربوط به سرکوب و سختگیری مربوط به کریپتو در شنژن (Shenzhen) همزمان با یک حمله جدید توسط (CCTV) دولتی علیه تجارت کریپتو و کلاهبرداری هایی که با استفاده از بلاکچین (blockchain) انجام شده بود منتشر شد. در این گزارش تأکید شده است که فشار دولت برای سرکوب چنین فعالیت هایی شدت گرفته است و بر ترس افراد در این صنعت افزوده است که منجر به این امر شده است که کارمندان کریپتو به جای حضور در دفاتر خود از خانه کار می کنند.

روزنامه (Beijing Business Daily) با نقل از منابع مختلفی از جمله برخی از شرکت های بررسی شده ، اطلاعات بیشتری در مورد پرونده شنژن (Shenzhen) ارائه داد. شرکت های فروش چینی نام خود را به همراه این ادعاها ذکر می کنند اما یکی از اعضای جامعه کریپتوی محلی از طریق تماس با (news.Bitcoin.com) در مورد صحت کامل برخی گزارش های رسانه ها ابراز تردید کرد. به عنوان مثال ، یکی از نام های ذکر شده در واقع نام قدیمی یک پلتفرم معروف کریپتو است که قبلاً در شنژن مستقر بود و از سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است. این شرکت در حال حاضر از ژاپن و سنگاپور فعالیت می کند ، جایی که نه تنها در آنجا ثبت شده بلکه دفاترش را نیز در آنجا حفظ می کند.

یک منبع آگاهی از تلاش های مقامات قانونگذاری به روزنامه (Beijing Business Daily) گفت ، با این حال ، صرف نظر از اینکه یک شرکت در خارج از چین مستقر باشد یا در چین باشد ، اگر کانال های تجارت کریپتو را برای مشتریان داخلی فراهم کند ، مقامات چین برای مقابله با آن شرکت اقدام می کنند. فشار ها به این پلتفرم های کریپتوی خارج از کشور توسط بانک چین (Bank of China) در سطح ملی هدایت می شود و پاکسازی های محلی توسط دفاتر مالی منطقه ای همراه با خدمات امنیت عمومی و ادارات مالیاتی انجام می شود. اصل کلی این رویکرد همان طور که روزنامه اقتصادی خاطرنشان می کند این است که هیچ معامله ارز مجازی ای در چین مجاز نیست.

آیا انتظار دارید سرکوب و سختگیری های چین برای شرکت های کریپتو شدت بیشتری پیدا کند؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

ترجمه توسط دلاریپتو

 

بیشتر بخوانید

منبع: قانونگذار های چینی در خصوص ۸ شرکت کریپتو در شنژن (Shenzhen) تحقیق می کنند

photo_2019-12-15_10-57-50-700x400.jpg

به گفته بنیانگذار بازار معروف بدنام دارک نت سیلک رود (Silk Road) ، قیمت بیت کوین (BTC) در سال آتی صعود خواهد کرد.

در یک سری از پست های وبلاگ که در تاریخ ۱۰ دسامبرمنتشر شد ، راس اولبریکت (Ross Ulbricht) – بنیانگذار دارک نت سیلک رود (Silk Road) – پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید. این پست ها بر اساس نامه هایی که او از زندان با استفاده از یک نوع تجزیه و تحلیل بازار معروف به تئوری موج الیوت (Elliott Wave Theory) نوشته است منتشر شدند.

اولبریت (Ulbricht) این ادعا و امکان انجام چنین تحلیلی را حتی بدون دانستن حرکات روزانه قیمت بیت کوین (Bitcoin) و شرایط عمومی بازار مطرح کرد. برای پیش بینی بالا و پایین چرخه های بازار مالی ، اولبریکت از افراط و تفریط در روانشناسی سرمایه گذار استفاده کرد. در بیت کوین (Bitcoin) ، ظاهراً احساسات سرمایه گذاران بر خلاف بازارهای سنتی نقش مهم تری ایفا می کنند.

به همین ترتیب ، با انتظارات سرمایه گذار همراه با روانشناسی جمعی و از طریق حلقه بازخورد مثبت از خوش بینی خریدار ، می توان قیمت بیت کوین (Bitcoin) را به صورت ساختگی افزایش داد.

فعالان صنعت کریپتو قیمت بیت کوین (BTC) را پیش بینی می کنند

برخی دیگر از فعالان صنعت نیز پیش بینی هایی را در مورد حرکت قیمت بیت کوین (Bitcoin) در سال آینده انجام داده اند. منابعی به کوین تلگراف گفتند که اندی چونگ (Andy Cheung) ، رئیس عملیاتی در اکسچنج کریپتوکارنسی (OKEx) ، می گوید که بیت کوین (Bitcoin) در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴۰۰۰ دلار افزایش خواهد داشت. به گفته چونگ (Cheung) ، لیست بیت کوین (ETF) در ایالات متحده می تواند عامل افزایش قیمت باشد.

رابرت بیدلز (Robert Beadles) ، رئیس شرکت بلاکچین (blockchain) مونارچ (Monarch) ، گفته است که هالوینگ بیت کوین (Bitcoin) در ماه می می تواند قیمت را به ۱۱۰۰۰ دلار افزایش دهد. بیدلز اضافه کرد : “من ریسک میکنم و می گویم بیت کوین (Bitcoin) در ۵ سال آینده به ۲ میلیون دلار در هر کوین خواهد رسید تا زمانی که تیم توسعه هسته آن به طور تصادفی آن را از درون نابود نکنند.”

مغز متفکر پشت جاده ابریشم (Silk Road)

اولبریکت (Ulbricht) مغز متفکر پشت دارک وب جاده ابریشم بود که به کاربران اجازه می داد بدون توجه به قانونی بودن اجناس ، هر چیزی را بخرند و بفروشند. اگر چه این سایت اسلحه ها ، اطلاعات کارت اعتباری سرقت شده و همچنین محصولات قانونی را در بر گرفته ، اما داروهای غیرقانونی رایج ترین در این لیست بودند.

سیلک رود (Silk Road) در استفاده از (Tor) ، نرم افزار شبکه ای که برای دسترسی به دارک نت مورد استفاده قرار میگیرد و طرح اسکروی بیت کوین (Bitcoin escrow) برای مخفی کردن هویت خریدار و فروشنده و فعالیت آنها پیشگام بود. اولبریکت (Ulbricht) در سال ۲۰۱۵ دستگیر و به حبس ابد محکوم شد و به جرم پولشویی و کمک به توزیع مواد مخدر ، هک رایانه و کلاهبرداری و سایر اتهامات محکوم شد.

در اوایل ماه دسامبر ، تیم درپر (Tim Draper) ، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در جهان ، خواستار آزادی اولبریکت (Ulbricht) شد.

 

بیشتر بخوانید